Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > valken laten jongen na 1 dag doodgaan. (al 3 x ) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : valken laten jongen na 1 dag doodgaan. (al 3 x )
Wilhelmus69
Oud Lid
Posts :38

Oud Lid
2009-08-22 - 20:25:11

Ik heb een prachtig koppel valkparkieten.
Heb dit jaar het derde nest.
De vogels broeden de eieren netjes uit, maar laten nu voor de derde keer achter elkaar de jongen doodgaan. De jongen hebben geen volle krop, worden dus niet gevoerd.
Hoor de jongen een dag piepen en de volgende dag dood!!!
Wat kan ik hier aan doen.
Zullen deze valken dit altijd doen of is er een kans dat dit volgend jaar over is en ze de jongen wel groot brengen.sad :(


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-08-22 - 20:51:54

Hallo,
Hoe oud zijn je valken?
Als het jonge vogels zijn kan het zijn dat ze niet weten hoe ze moeten voeren en kan je als je de mogelijkheid hebt een jong van een dag of vijf oud van een ander koppel onderleggen dat jong leert de valken dan voeren.
Ik heb dat zelf ook al eens gedaan.
Mvg Sylvain


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-08-22 - 20:52:20

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb ook een koppel valken waar ik pinkie's aan moet geven de eerste veertien dagen dat de jongen geboren zijn , als ik dat niet doe voeren ze hun jongen ook niet.
Mvg Sylvain


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-08-22 - 20:52:41

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


twan111
Website Member
Posts :55

Website Member
2009-08-23 - 02:17:10

heb dit hier ook gehadmaar bij het tweede nest ging het goed 1 en 3jonge gewoon toe laTEN
doen komt wel goed.
volgend jaar komt alles goed
mvg twan


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-08-23 - 09:54:57

Je zou eventueel je koppel ook uit elkaar kunnen trekken en deze koppelen met ervaren vogels. Deze leren dan hoe het wel moet.

Het rare is dat jouw koppel geen steek verder komt. Dat ze na 1 dag de moed al opgeven. Het groot brengen van de jongen is een leerproces, maar waarom ze drie keer dezelfde fout maken is niet te verklaren.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-08-23 - 09:58:26

Als de man steeds weer wil paren nadat het broeden is afgelopen dan komen ze niet toe aan voeren van de jongen. Tijdens het broeden alleen maar zaden te eten geven zodat de paardrift van de man afneemt zou een optie kunnen zijn.

Ik heb dit bij een koppel caiques en eerst hebben ze de eieren totaal gesloopt laats lagen ze gewoon in het nest echter wel kapot maar ik hoop dat het nu dit jaar wel goed gaat.
groetjes egon


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-23 - 10:03:19

Egon

Tijdens het broeden alleen maar zaden te eten geven zodat de paardrift van de man afneemt zou een optie kunnen zijn.

Wat doe je er dan aan om de paardrift te bevorderen bij de valken. Vroeger (30 jaar geleden) wist men nog niet zoveel over voeding. Zover ik me nog kan herinneren kregen mijn valken alleen maar zaad en universeel en sommigen wat fruit. Maar paren heb ik geen verschil in gezien

gr

Henk


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-08-23 - 10:53:47

Bij mijn caiques (en ja ddat zijn geen valkparkieten) kan ik merken als ik weinig fruit groenvoer kiemzaad en eivoer geef dat de mannen een stuk makker zijn vandaar dat ik dit aanhaal. Of dit ook zo is bij valkparkieten weet ik nog niet want ik ben er nu zelf pas een jaar mee bezig echter het is het proberen waard nu brengen ze de jongen ook niet grooot
groetjes egon


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-23 - 12:09:22

oke


Wilhelmus69
Oud Lid
Posts :38

Oud Lid
2009-08-24 - 16:19:39

Bedankt voor de reacties,

heb nu het laatste eitje onder een ander koppel gelegd, wat gisteren is uitgekomen.
deze heeft voer in zijn krop dus zal het wel redden.
Weet alleen nog niet of ik nu de pop weg zal doen of koppelen aan een ervaren man.
Het is een prachtige cinamon parel



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede