Beetje vreemd mensen vragen advies omdat de vogels niet willen kweken.
En als het dan nog niet lukt verkoop je ze toch gewoon als bewezen koppel.
Waarom Liegen we toch zoveel.
Het kan bij een ander een bewezen koppel zijn en bij een ander nog geen ei leggen.Heb dit zelf meegemaakt met een koppel kleine geelkuiven bij mij niet anders als onbevruchte eieren bij de nieuwe eigenaar binnen 6 weken 2 bevruchte eieren en zonder problemen de jongen op stok.
ik weet niet of het altijd liegen is
je vekoopt het als een bewezen koppel voor wie??
omdat jij er jongen bij had ??
ik heb meerdere keren mee gemaakt met catharina's bij mij heel goed en bij de koper niets en omgekeerd heb ik het ook vaker meegemaakt Daarom verkoop ik het altijd als een koppel en zeg ik bij jou moet het nog maar bewezen worden
vr.gr, roelof
Ligt eraan bij wie. Ik heb een kopple over kunnen nemen van iemand waar de jongen bij lagen als bewijs . Maar ja hier dit jaar nog niets gedaan. Maar goed geduld is een goede zaak in deze hobby. Vertrouwen helaas niet meer zo
Ok Henk, maar jou koppel is wel een bewezen koppel want je hebt er de jongen bij gezien.
Dat de vogels door verandering bij jou niets meer doen kan de verkoper ook niets aan doen.
Maar dikwijls worden er koppels verkocht als bewezen koppel, alleen vergeet de koper dikwijls om de bewijzen te vragen en de verkoper hou wijselijk zijn mond
Bij mij is het pas een bewezen koppel als er de jongen nog bij zitten. Anders kunnen ze je van alles wijs maken. Gelukkig zit ik niet met dit probleem en begin altijd met jonge vogels.
Maar dit komt inderdaad regelmatig tot steeds meer voor.