Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Stop met voeren buitenvogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Stop met voeren buitenvogels
Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-08-16 - 11:08:07 send message to Ton Koek

Vogelbescherming Nederland roept op om tijdelijk te stoppen met het voeren van vogels en het geven van drinkwater vanwege de besmettelijke vogelziekte het geel. De ziekte verspreidt zich steeds verder over ons land.

De natuurorganisatie deed de oproep zondag in het radioprogramma Vroege Vogels. Trichomonas, ofwel het geel, veroorzaakt een geelkleurig abces in de keelholte, waarna de vogels stikken of verhongeren.

De ziekte wordt verspreid via de bek van de dieren en dus vormen voeder- en drinkbakken een bron van infectie.

De afgelopen week werden in totaal ruim tweehonderd verdachte vogels gemeld, die vrijwel zeker aan de ziekte overleden zijn.
Ze worden vooral gevonden in Overijssel en Gelderland. Maar de ziekte zich inmiddels over het hele land verspreid, met uitzondering van Zeeland en de Waddeneilanden. Vooral groenlingen, merels en Turkse tortels zijn op dit moment het slachtoffer.

In Duitsland kwamen al tienduizenden vogels om.

De Vogelbescherming, die advies in won bij onderzoeksinstituut Alterra van de Wageningen Universiteit, zegt dat in de herfst als het kouder wordt de besmettingen zullen afnemen.
Dan kan ook weer voedsel en water worden gegeven. Nu hebben vogels voldoende voedsel en drinken in de natuur.

Bron: nu.nl


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2009-08-16 - 11:40:03 send message to termaat

in de zomer nog vogels bijvoeren ?? daar ben ik geen voorstander van, alleen als er door bv sneeuw of zo bijna niet aan voedsel te komen is voer ik wel eens bij.


runningsimon
Website Member
Posts :105

Website Member
2009-08-16 - 21:30:24 send message to runningsimon

bijvoeren kan je het best doen als de wilde vogels met jongen zitten, dus in de lente.
maar als deze in de zomer ook een nest hebben, mag je deze ook bijvoeren hoor.
maar dit zijn dan best buffalowormpjes of andere insecten

spijtig van het geel dat dit heel at vogels het leven kost hoorsad :(


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-08-16 - 21:35:54 send message to sylvain

hallo,
ik voer het hele jaar door de wilde vogels met australische parkieten- en sierduiven mengeling en in de winter hang ik nog de welgekende vetbolletjes op happy :) .
Mvg Sylvain



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede