ik heb een koppeltje chinese dwergkartels die al 23 dagen op de eitjes ligt, volgens mij is dat te lang.
met een geoon shouwlampje (voor de vogels)kan ik niet in de ei kijken, hoe weet je nu wanneer je ze kan weg halen??
groetjes
Al mooi dat ze willen broeden!
Kan het kwaad als ze te lang liggen op eitjes die misschien inderdaad onbevrucht zijn? Als ze niemand in de weg liggen? Ik zou die kwartels niet ontmoedigen en lekker laten tot ze het zelf opgeven... Volgende keer zal het dan misschien succesvol zijn.
geen zorgen over maken , heb dit in het begin van het seizoen ook meegemaakt. ik heb ze laten verder broeden en op een dag waren alle eieren uit het nest en lagen verspreid over de ganse voliere.ik heb deze weggeraapt en open gedaan en waren idd onbevrucht.ondertussen loopt hier al het tweede nestje jongen rond in de voliere.
laat ze maar doen.met rust laten en opeens zal wel jongen hebben. je mag blij zijn dat ze wil broeden in een volière. bij jongen eerste kuikenmeel geven en een paar levende meelwormen, bij meel doen. ze zijn nieuwsgierig naar de beweging in het meel, en zo leren ze eten, pas wel op ,met het water ze verdrinken zo rap. best is een glazen fonteintje. vele groet den medaar.