Ik heb een koppel chinese kwartels. Nu heeft het hennetje zo ongeveer een 3 tal weken geleden eieren gelegd. Inmiddels broedt ze er naar mijn mening 18 dagen op. Ze zit er zo goed als altijd op en gaat er even af om te eten en te drinken....
nu mijn vraag blijft zij doorbroeden als de eieren niet bevrucht zijn???
Hoelang mag er tussen het leggen en het beginnen broeden zitten???
Na hoelang broede kan ik de eien weg halen??
Ik zou ze voor de zekerheid nog wel even laten liggen.
Hier kwamen de eieren ook wat te laat uit, omdat ons hennetje in het begin van de broedperiode niet zo vast op de eieren zat (tegen het einde wel). Die eieren kwamen toen een week later dan verwacht uit.
Dus het kan goed zijn dat ze zo nu en dan minder vast broed???
Want op dit moment zit ze echt vast erop...
Maarja hoelang na het leggen zijn de eieren niet meer goed?
Bij mij loopt het ook niet meteen goed! Het broeden is echt moeilijker dan verwacht! Vorig jaar weinig eieren uitgekome! Dit jaar nog maar drie en de 17 eieren die nu in de broedmachine liggen kome precies ook wer ni uit! En heb nochtans hetzelfde gedaan als vorige keer, enkel een andere broedmachine! Natuurbroed zit er bij mij niet in, mijn japanse kwartels broeden niet! Pff wat doe ik toch fout!!!
Als ik jouw was zou ik op zoek gaan naar een natuurbroed hen en deze aan het broeden krijgen door de eitjes bij elkaar te leggen zodat ze gaat broeden.
broedtijd van kwartels. altijd maar 14 dagen. maar je weet nooit wanneer ze begint met broeden. uit ervaring, weet ik dat ze soms 2 eitjes daags leggen. mama gaat op en af nest, kan zeker 21 dagen duren eer ze zich echt vast zet op een nest. in een grote volière kan je er nooit een datum van uitpikken opzetten. veel geluk nog.