Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding en huisvesting toerako's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-08-03 - 00:00:27 send message to johanblok

@Ton: ik heb al geprobeerd de pellets tussen het fruit en universeelvoer aan te bieden: ze omzeilt ze vakkundig.

@Karel: het weken zal ik eens proberen, mijn andere hoop is de aanschaf van een man die wel pellets gewend is.

@Frank: de veel grotere mogelijkheid tot beplanting vinden we een groot voordeel. Het gedrag van de vogel (ze wipt graag van stok naar stok) vraagt om aanplant van een struik/boompje die takken vormt die daarvoor geschikt. De huidige beplanting is nog dezelfde als toen er tot een maand geleden papegaaien in zaten (albifrons nana), namelijk beplanting die wel tegen een stootje kan. Mijn koppeltje albifronsen liet dat altijd redelijk intact, maar bij toerako's is veel meer mogelijk. Het gedrag vraagt om een grote beplante voliere.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-08-03 - 22:08:34 send message to Wickingh

Dat geloof ik Johan, iig heel veel plezier met je nieuwe aanwinst(en),

mvg Frank


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-08-04 - 19:10:09 send message to Niltava

Denk dat je hem al kent, maar kwam hem tegen toen ik een link in mijn favorieten zocht.
www.turacos.org


pluimveekweker
Website Member
Posts :9

Website Member
2010-01-10 - 16:28:23 send message to pluimveekweker

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Beste

Ik weet niet of je al van aviornis hebt gehoord dit is een vereniging met verschillende werkgroepen o.a. ook een toerakowerkgroep. Wat uw voliere betreft ze is misschien iets te klein en het zou beter zijn als er wat minder planten in staan. IK heb nu wel geen ervaring. Maar ik heb wel al met veel kwekers gepraat en ze zeggen dat je niet teveel planten in je voliere moet zetten. Het fruit ik weet het niet misschien 2de keus bij een fruitboer ofzo.

Als je er ooit met kweekt mag je me het altijd laten weten. Misschien een kweekverslag op het forum.

site van david jones: een gekende kweker uit engeland:http://www.turacos.co.uk/


Fazantenboer
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-05-04 - 16:36:02 send message to Fazantenboer

goede dag,

en alles goed gekomen met uw toerako's?

ik ga zelf een voliere bouwen van 3x3m.
hier bij zit helaas geen beschut nachthok.
wel maar ik wat beschutte hoeken en evt. verwarmde zitstokken.
zou het dan mogelijk zijn om er een koppel witwang toerako's met een koppel smids plevieren (kievitten) er in te houden?

ik hoor jullie reacties

groetjeswink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-05-04 - 20:56:03 send message to johanblok

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Ik heb ze 1 seizoen gehad in een buitenvoliere van 5x1.5 (2 meter hoog) en een klein binnenhok (1 m2). Het zijn prachtige vogels, heel mooi tussen de begroeiing, maar voor het mooi is mijn voliere eigenlijk nog aan de kleine en lage kant. Een brede vierkante voliere is naar mijn ervaring en mening het mooist voor deze vogels.

Kwa geluid zijn ze erg prettig als je papegaaien gewend bent.

Het probleem in mijn huidige woonsituatie waardoor ik ze weg gedaan heb is, dat ik ze geen grote verwarmde binnenvoliere kan geven. Naar mijn ervaring hebben ze dat in de herfst/winter/vroege voorjaar toch echt wel nodig, zeker bij veel nattigheid. Ze voelen zich dan al vrij snel duidelijk wat minder. Ik weet dat sommige (ervaren) houders van toerako's dit ook niet kunnen bieden, reden waarom ik dacht het ook wel met een klein geisoleerd onverwarmd nachthok zou kunnen redden. Mijn conclusie is dat ik ze graag weer wil houden zodra ik ze zo'n groot (licht) verwarmd nachthok kan bieden. Het zijn absoluut geen vogels om de hele herfst/winter/vroege voorjaar in een binnenvoliere van 1x2 of zo te houden.

3x3 is op zich een mooie ruimte voor ze, als je ze geen binnenhok kunt bieden, zou ik de voliere geheel overkappen en op een beschutte plek neerzetten, en zorgen dat je de zijkanten geheel kunt afdekken met kanaalplaten of iets dergelijks.
Zorg er kwa locatie voor dat ze kunnen profiteren van een winterzonnetje. Ook zou ik in een mogelijkheid voorzien om te kunnen bijverwarmen. (i.v.b. met isolatie dan altijd voor een dak van kanaalplaten kiezen)

Of ze samen kunnen met genoemde andere vogels, zou ik niet weten.

Tot slot: het voeren is erg leuk, maar je moet er wel de tijd voor hebben/nemen.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede