Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > poging 2 pennant rosellas Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : poging 2 pennant rosellas
kimberleyvm
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-06-15 - 22:10:48 send message to kimberleyvm

Afgelopen vrijdag was mijn pennant mannetje ontsnapt, de voilere zat niet goed dicht. Door het vrouwtje in een kleine kooi in de voilere te zetten hebben we hem te pakken gekregen. snel kooitje open en voilere dicht. T viel me op dat het vrouwtje ( 2 weken nadat ik de eieren die niet goed waren heb weggehaald )weer veel in het blok zat. Vandaag ging ik het kleine kooitje dat nog in de voilere stond weghalen, en ik dacht ik kijk voor de grap eens in het broedblok, mevrouw pennant was er toch uit. en wat zie ik tot mijn grote verbazig: 4 eieren..!!

Bij het vorige legsel was er 1 jong uitgekomen wat later dood ging ( denk plat gedrukt o.i.d. ) en de andere 6 eieren waren er 4 van bevrucht, maar geen een uitgekomen. Wat kan ik nu doen, om er voor te zorgen dat het nu wel goed gaat?? ze krijgen kalk, eivoer, meelworden etc. op de bodem van het broedblok ( het is overigens een broedblok voor kleine papegaaien ) ligt vochtige houtkrul.

Hopen dat deze ronde goedgaat!


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-06-17 - 10:01:17 send message to pietparkiet 10

veel badwater geven voor de rest rustig afwachten


kommes15
Website Member
Posts :8

Website Member
2009-06-18 - 20:44:12 send message to kommes15

je kan de eieren even schouwen kijken als ze befrucht zijn wat ik wel verwacht en verder met rust laten niet te veen met de vochtigheid rommelen te vochtig verdrinken de jongen in het ei te droog word de vlies in het ei te stug gewoon hun gang laten gaan is het beste en hoopen dat het goed gaat

ps was het vorige legsel het eerste van het koppel?


kimberleyvm
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-06-25 - 21:10:27 send message to kimberleyvm

ja, het vorige legsel was het eerste happy :) 8 stuks liggen er nu shocked 8O ga ze van het weekend schouwen. ben heel benieuwd!


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-06-27 - 08:23:11 send message to arjandaf

wat ik niet begrijp is :je zegt : ze krijgen eivoer kalk en wormen etc op de bodem van het broedblok ???

leg uit a.u.b
gr arjan


kimberleyvm
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-06-28 - 11:41:42 send message to kimberleyvm

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

nee. ze krijgen dat gewoon in de voilere in bakjes, en op de bodem van het blok liggen houtkrullen. dat staat er toch ook?

ja t staat er een beetje in een lange zin zie ik..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede