Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Storm 26/05/09 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Storm 26/05/09
knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-26 - 18:53:34 send message to knyke

Afgelopen nacht heeft er een enorm onweer boven antwerpen en omstreken (half vlaanderen) gewoedt. Om drie uur snachts werd ik wakker van hevige rukwinden (aangezien mijn raam open was) en bliksemschichten en donder. Aangezien ik via het weerbericht al had vernomen dat het zwaar ging stormen heb ik mijn voliere moeten verzwaren zodat deze niet kon gaan vliegen. Nu, dit onweer was niet normaal, ik dacht dat de wereld verging, zulk onweer heb ik nog nooit meegemaakt. Toen ik beneden kwam omdat ik ongerust was over de voliere deed ik de rolluik naar boven en mijn voliere was dus gekanteld seg... gewoon omvergeblazen door de wind, al een geluk staat er een haag naast de voliere en was ze dus maar een goede twintig centimeter gekanteld. Ik grote paniek, ons vader naar buiten lopen om da terug recht te zetten. Uiteindelijk kei veel schrik dat alle vogels gaan vliegen en kwartels weg waren, maarja het was pikdonker dus khad er geen idee van wat de schade ging zijn. Smorgens opgestaan, na uren woelen, ging ik kijken. Als bij wonder zaten al de drie kwartels er nog in!!!! Tweede zaak was kijken of de vogels erin zaten, ja natuurlijk, ik telde ze maar ik miste een zebravink en een japanse meeuw. Nu zag ik ineens dat de zebravink (zou bij God ni weten hoe het kan) in de veiligheidsschacht zat. Deze terug veilig in de voliere gezet en nu was ik die japanse meeuw nog kwijt. Ineens hoorde ik hem, hij zat naast de voliere (aan de buitenkant) op de grond terwijl de pop langs de binnenkant op de grond zat. Drie uur later en toch blijft hij bij die voliere in plaats van te gaan vliegen. Heb hem dus nog met een netje kunnen vangen en veilig terug in de voliere gezet. Al bij al valt de schade dus mee, één kanariejong heeft het niet overleefd, maar ik denk dat dat verwaarloosd was door de moeder. Beste mensen ik heb veel geluk dat ik nog kan vertellen dat ik nog vogels heb want ik was bijna alles kwijt als de voliere naar de andere kant was geblazen. Nu ga ik de voliere zo snel mogelijk verankeren aan de grond. Hopelijk niet nog mensen met drama's van dit superonweer??????


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-05-26 - 19:12:53 send message to goulds75

Zo je had idd geluk.
Hier in Noord-Brabant ging het ook erg tekeer.
Veel wind,bliksem en donder en onzettend veel regen.Verder gelukkig geen schade.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-05-26 - 19:18:20 send message to ineznick

Mijn koppel roodvleugels zat ook buiten in de voliere.
Hier in het noorden ging het ook erg te keer.Toen ik vanmorgen thuis kwam(nachtdienst gehad), zagen ze er een beetje verregend uit maar verder alles oke.
De rhodegasters zitten op 2 jongen en die waren vanmorgen allemaal nog in leven.
Ik denk dat wij het erger vonden dan de vogels?

gr gerben


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-26 - 19:27:11 send message to knyke

ik weet het niet hoor... ik denk dat de vogels dit ook erg vonden, in antwerpen was het nl een supercelonweer. dwz verschillende onweders in één... Constant flitsen, constant rukwinden van 100 per uur en dan gutsende regen. Ik mag nog van geluk spreken want 30 km van mij thuis waren er hagelstenen van 5cm diameter zo groot als een tennisbal.. Als ik dat op mijn golfplaten krijg zijn mijn vogels ook gaan vliegen hoor!!FIEUW


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-05-26 - 19:40:58 send message to Max.Weijers

Dan kebt u zeker geluk gehad, want het zou toch jammer zijn geweest als die weg waren geweest.

Wel jammer van die jonge kanarie sad :( hopen dat ze dit jaar noch iets willen doen voor jou wink ;)


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2009-05-26 - 19:42:35 send message to oli4

ik had dan weer vooral last van hagel. doorsnede 4-7cm!!!sad :( Als bij wonder geen gaten in het dak van de voliere, en ook geen dode vogelshappy :). Onze dakramen waren wel stuk, maar dat kan gerepareerd worden. Als er wat vogels dood liggen door het schrikken of van hun nesten gaan is dat altijd wel een mindere zaak.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-05-26 - 19:49:59 send message to chrislaevers

Ik ben ook opgestaan vannacht om alles te checken. Het weerlichtte om de enkele seconden.
Alles is hier oké gebleven.

Goed dat je je vogels hebt kunnen recupereren.

Christine


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-05-26 - 20:16:36 send message to marie rose

hier is alles goed mee gevallen.wel felle wind en gebliksemd, ik woon in de fruitstreek en als er hevig onweder op komst is verwittig het weer station de fruitboeren, die zetten dan de kanonnen aan die schieten het onweer uit elkaar.
we zitten dan wel om de minut met die harde knalle


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-05-26 - 22:44:13 send message to blg

die schieten het onweer uit elkaar

Dat moet je mij eens uitleggen, hoe en waarmee.

Zit hier vlak bij een kanaal en een hoogspannings leiding en heb al meerdere malen mee gemaakt dat een onweersbui er niet overheen kon komen een keer dat ie zich splitste, onmogelijk volgens wetenschappers, maar mooi te volgen op buienradar.nl.
Maar een onweer uit elkaar schieten is nieuw voor me.


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-05-27 - 06:40:00 send message to marie rose

dat zijn heel grote kanonnen, moeten 250 meter van de huizen staan,ze hebben een omtrek van 3 meter en zijn 8a9 meter hoog, door ze af te schieten is er een verplatsing van de lucht, daar door drijven ze het onweer uit elkaar.
ik kan je verzekeren als ze die afschieten dat het huis daverd.
die kanonnen staan alleen in de fruitstreek, en word alleen gedaan in het fruit seisoen, dus nu hebben de bomen kleine vruchten, als de fruit pluk gedaan is mogen de kononnen niet meer afgaan.en dat is goed gekeurd door de regering


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2009-05-27 - 08:02:10 send message to tropic

Hier gelukkig geen schade. Belgisch Limburg is van de zwaarste windstoten en hagelbuien gespaard gebleven.
Kleine Brogel heeft het uit mekaar gevlogen.
Verder vind ik het voor iedereen jammer als er iets gebeurd,maar,... als je voliere los staat op de grond, en je golfplaten maakt zonder draad onder, vraag je dan niet om moeilijkheden??
Stemt volgens mij toch even tot nadenken.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-27 - 11:32:10 send message to knyke

Inderdaad, ik was daar meteen ongerust over aangezien dat in België onweer af en toe wel is serieus stevig kan zijn, vorige winter waren er op een gegeven moment ook stormen die ik nog nooit had meegemaakt. Maar ons pa zei van och jom das zwaar genoeg en de wind gaat daardoor. Maja nu blijkt dat dat dus niet zo is... laugh :D Nu kan ik er terug om lachen, ma ik heb wel enorm veel stress gehad die nacht. Ik ben nu van plan de vier hoeken van de voliere te verankeren, een draad te spannen onder de golfplaten en eventueel bij voorspelling van zware storm een soort van folie rond de voliere doen op die moment... Ik laat die beesten niet nog eens meemaken wat er toen is gebeurd ze..


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-05-27 - 11:33:51 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mee eens tropic! Maar ja, pas als het kalf verdronken is, dempt men de put.sad :(

Evengoed fijn dat het goed is afgelopen Knyke. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede