Hallo,
Welke aktie moet je ondernemen als je van iemand weet dat diegene vogels door verkoopt met de wetenschap dat ze besmet zijn met polyoma virus?
Ik heb een koppel aangekocht, getest bij de eigenaar waaruit blijkt dat 1 vogel positief is.Ik heb naar aanleiding daarvan de koop ingetrokken.
Tot mijn verbazing staan ze een halve dag later te koop aangeboden op marktplaats!!
Graag serieuze reacties
Wettelijk kan je niets doen.
Een openbare schandpaal, zou kunnen waarschuwen , maar daar zitten juridische haken en ogen aan.
Jij zal moeten kunnen bewijzen dat het daadwerkelijk om dat zieke koppel gaat.
Moreel verwerpelijk zeer zeker , helaas zal deze meneer niet de 1ste en ook niet de laatste zijn.
Het enige wat je tegen dit praktijken voor jezelf kan doen is vasthouden aan een strak testregime en een behoorlijke quaraintaineperiode,
Moeilijk zaak. Op deze manier kan deze meneer dus wederom zijn zieke vogel verkopen. Als je bewijs hebt zou je die parkietenpeter kunnen laten zien. Wellicht dat de marktplaats link dan toch geplaatst kan worden. Je heb in ieder geval goed gehandeld door de vogels te laten testen en de koop ongedaan te maken. Hopelijk trappen anderen er ook niet in, maar ben er bang voor.
Hoop niet dat deze "kweker" de gelegenheid krijgt hier zijn koppel te koop te zetten.
Mij dunkt dat je bijvoorbeeld wel een site kunt opzetten met daarin gescande documenten van uitslagen van vogels met daarbij behorende ringnummers. In advertenties op de diverse sites kun je vervolgens een algemene oproep doen om hier eerst te kijken alvorens te kopen.
quoteHoop niet dat deze "kweker" de gelegenheid krijgt hier zijn koppel te koop te zetten.
Mocht dit dus gebeuren neem dan zeker contact op met Agabird.
Hij kan evt. advertenties verwijderen, daar heb ik geen vat op.
Maar dit is iets wat wij als VogelArena dus wel in de hand kunnen houden. Op andere sites hebben wij geen machtiging.
quoteMij dunkt dat je bijvoorbeeld wel een site kunt opzetten met daarin gescande documenten van uitslagen van vogels met daarbij behorende ringnummers.
Dat is trouwens denk ik wel een optie die wettelijk zou mogen volgens mijomdat er geen persoonsgegevens vermeld worden heb je hier al niet mee te maken. Je zou het dan een registratiesite moeten noemen.
Maar dat zou iemand eens kunnen uitzoeken.