Hallo,
Ik heb twee koppeltjes Goulds in mijn gezelschapsvoliere en ongeveer twee weken geleden (rond 6 mei) zijn er in totaal 9 jongen uitgevlogen. Ik ben een redelijke beginner en heb hierover een paar vragen en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!
Wanneer kun je de jongen zonder problemen weghalen bij de ouders? Het is nu namelijk wat druk in de voliere.
Op welke leeftijd kun je ongeveer zien wat voor kleur een Gould krijgt? De meeste jongen hebben nu al wat een groene rug en twee een grijs blauwe rug, kunnen dit Blauwe Goulds worden?
Ik heb de jongen niet geringd, maar het ene zijn twee roodkoppen (man RKWB, pop RKPB) en het andere koppel twee zwartkoppen (man ZKPB, pop ZKWB), zullen de jongen van de roodkoppen ook altijd rode koppen krijgen en de zwarte zwarte koppen? Dit om eventueel onverwante koppels te kunnen maken.
Is het ook raadzaam om nu de nestkastjes te legen? Dus nestmaterialen eruit en schoonmaken of gewoon zo laten (heb het idee dat ze alweer met eieren bezig zijn)
En hebben jullie misschien nog wat meer tips voor mij betreffende deze vogels en het groot brengen hiervan.
Heeel erg bedankt alvast!
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000000913.html