Hallo.
Ik heb een volierre met kanaries en parkieten.
Vorig jaar heb ik met kanaries gekweekt in aparte kooitjes als hobby. Dit ging heel goed.
Maar we zijn wegens omstandigheden moeten verhuizen naar een senioren woning en hebben nu geen plaats meer voor kooitjes.
Nu had ik in de volierre al zeker 7 nestjes met jongen maar ze laten ze na een paar dagen voeren allemaal dood gaan.
Wie weet waar dit aan kan liggen.
Ik zie u reacties graag tegemoet want het is niet leuk als je s'morgens in de volierre komt en er ligt weer een nestje van 4 of 5 stuks dood.
Met vr. gr. Lucia
Er moet toch iemand antwoorden alhoewel ik geen kanaries kweek,volgens mij zijn er luizen in de nesten want een vogel verlaat zijn jongen niet zonder reden,bloed luizen en die komen het s'nachts de jongen worden zo slap dat ze sterven kijk eens goed onder in de nesten.
ja het zouden luizen kunnen zijn.
Maar ik lees dat u een voliere heeft waarin kanaries en parkieten zitten. Ik denk zelf dat het probleem wordt veroorzaakt door verstoring door de parkieten
Ik denk ook dat het luis is, goed tegen spuiten dus en mierenpoeder onder de cocosnestjes (wel vastzetten met een tyrip!)ook kun je tabak onder in de nesten leggen.
De nachten zijn nog steeds koud.
Als de pop er s.nachts niet meer op zit dan koelen ze erg af,s,morgens sperren de jongen niet omdat ze erg zwak zijn,de pop kijkt er dan niet meer naar om.
als dat zo is als je parkieten erbij hebt dan mag je in je handen knijpen dat je ouwe vogels nog leven of met al de bij de poten rond vliegen ik zou dan de kanaries apart zetten en dan komt er vanzelf jongen bij
als u denkt dat het bloed luis is kijk dan naar de pootjes als die wit zijn weg getrokken kan het inderdaad bloedluis zijn maar anders zal het denk ik toch aan de parkieten liggen