Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat is jou grootste wens, wat wil jij bereiken in de vogelwereld? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wat is jou grootste wens, wat wil jij bereiken in de vogelwereld?
IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2004-06-09 - 07:28:56 send message to IGGINO

Wat is jou ultieme droom? wat wil je bereiken of heb je al bereikt zoals bv. goud op het wereldkampioenschap, eerste kweek, een nieuwe mutatie kweken,speciale soort...?

Bij mij is dat de "eerste kweek" hier in België. En dit gaat lukken ook, met een paar soorten.
Maar wat is jullie drijfveer?


Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-06-09 - 10:15:50 send message to Lori-lover

Ben al tevreden als ik het een keer mee mag maken dat een vogel van me een prijs wint op een tentoonstelling, maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren. Maar goed, het blijft een streven.happy :)


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-06-09 - 11:06:01 send message to Mario

Mijn droomvogel ken je al wat ik wil bereiken is eens kampioen spelen op een TT met 1 van mijn vogels.Moet geen grote TT zijn een regionale is al voldoende.
Verder nog, jonkies krijgen van mijn rode druppel astrildes(natuurkweek)hier heb ik hoop in want ze liggen met eitjes in de voliere(jammer genoeg op een bijna onbereikbare plaats dus controle is uitgesloten).


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-06-09 - 13:09:07 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

user wiped their message


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-06-09 - 14:52:46 send message to HermanH

Mijn ultime droom is dat ik van mijn gekweekte jonge vogels een keer een koppel Rosekakatoes kan kopen.
Ik vind dit 1 van de mooiste soorten vogels,en ik hoop ze ook echt een keer te mogen aanschouwen in mijn voliere.


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-06-09 - 15:20:35 send message to agtenkr

Ik had dit jaar zilver op het wereldkamp. in Zwitserland, hopelijk lukt het om volgend jaar goud te pakken in Duitsland. Dit jaar had ik een jonge sperling die de kuiffactor liet zien in de nest,het zou pas echt kicken zijn als ik er in slaag om een mooie rozetkuif op een sperling te krijgen. Mijn drijfveer: het is toch mooi dat je vogel door meerdere keurmeesters wordt uitgekozen uit een groep vogels en dat collega kwekers je complimenten geven over je vogel. Wat de eerste kweek betreft van een mutant gaan vele mensen waarschijnlijk weer denken dat we geld geroken hebben maar laat ik je gerust stellen, als je een eerste kweek hebt ben je het jaar daarop er nog geen tientallen aan het verkopen, hier kost de hobby mij nog altijd behoorlijk wat geld.


oppie
Website Member
Posts :12

Website Member
2004-06-09 - 17:02:55 send message to oppie

Mijn meeste wensen zijn al uitgekomen op tt gebied in nederland. Het volgende doel is wereldkampioen worden met een goudgele rvh kakariki. Met de juiste omstandigheden, vogels net in de juiste vorm en een goede keurmeester moet het haalbaar zijn. In Frankrijk kwam ik al in de buurt, maar daar heb ik een kater van overgehouden, mijn mooiste vogel bleek "gevlogen" bij het uitkooien, ik heb alleen nooit een ringnummer teruggezien.
Verdere wensen zijn natuurkweek van mijn goulds, verschillende duifjes en de andere tropen in mijn gezelschapsvoliere. En als laatste spontaan een blauwe of witte rvh kakariki kweken.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-06-09 - 18:00:41 send message to Hawkeye_NL

De grootste wens: dat wildvang volledig overbodig wordt.

Wat ik wil bereiken: onderdeel te zijn in het geheel waardoor de wens uitkomen kan!



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-09 - 19:08:58 send message to Karel

Ik sluit me volledig bij Hawkeye aan op dit punt.



HansvdWeerdhof
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-06-09 - 19:40:37 send message to HansvdWeerdhof

Dat de vogelwereld eens wat minder conservatief zou worden en zou meegaan met de tijd.

En dat men eens openstaat voor een afwijkende mening, deze niet direct afschiet, maar er eens over nadenkt (ik weet het: nadenken 't is moeilijk) en dat een kritische opmerking niet direct gezien wordt als een persoonlijke aanval, dit laatste is overigens niet typisch voor de vogelwereld, want lange tenen vind je overal

Zal nog wel een aantal jaartjes duren verwacht ik


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2004-06-09 - 22:12:51 send message to IGGINO

Import is eigenlijk niet meer nodig, denk ik. Maar tog blijft men import vogels kopen. Zoals bv. de grijze roodstaart als men hier eens minder handopfok doet en de vogels zelf de jonge laten groot brengen dan heeft men de import niet meer nodig. Maarja voor vele is het enkel voor het geld te doen. Dit vind ik zonde.

Maar van vogels terug plaatsen zie ik niet meteen gebeuren. Want bij vele is hun leefgebied al enorm geminderd door ontbossing enzo. Ik hoop ook dat in de toekomst vogels worden terug geplaatst.
Hoop doet leven,hé.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-06-10 - 11:11:28 send message to kakatoe

Import is eigenlijk niet meer nodig, denk ik. Maar tog blijft men import vogels kopen. Zoals bv. de grijze roodstaart als men hier eens minder handopfok doet en de vogels zelf de jonge laten groot brengen dan heeft men de import niet meer nodig. Maarja voor vele is het enkel voor het geld te doen. Dit vind ik zonde.

Maar van vogels terug plaatsen zie ik niet meteen gebeuren. Want bij vele is hun leefgebied al enorm geminderd door ontbossing enzo. Ik hoop ook dat in de toekomst vogels worden terug geplaatst.
Hoop doet leven,hé
En wat denk je van de kweek van mutanten dan.
zelf ben ik al maanden opzoek naar zuivere wildkleur parkieten maar de echte ras/bloedzuivere wildkleur is (haast)niet meer te verkrijgen


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2004-06-10 - 11:42:09 send message to IGGINO

Ik heb jaren zelf muntanten gekweekt dus ik ga niet zeggen dat ik er op tegen ben zolang men ook de wildkleur blijft kweken. Ikzelf ben daarmee gestopt en heb nu zeldzame lorisoorten en hiervoor heb ik ook vele landen moeten voor rondrijden, dus wil je zuivere wildkleuren zou ik zeggen maak eens een tripje in het buitenland. En dan heb je onverwant bloed wat ook noodzakelijk is. Want wildkleuren kweken die maar half onverwant zijn vind ik even slecht dan mutanten. Maar je hebt gelijk er worden te weinig wildkleuren gekweekt, echt zonde. Hopelijk worden de liefhebbers op tijd wakker voor dat het te laat is.Maar jij bent goed bezig, doe zo voort.


zwier01
Website Member
Posts :48

Website Member
2004-06-12 - 14:07:16 send message to zwier01

Ik wil "gewoon" veel plezier hebben in het houden en kweken van vogels. Dat daarbij het een keer kan voorkomen dat er een mutatie gekweekt wordt en of er evt een kampioen tussen zit is voor mij mooi meegenomen maar is niet de hoofdzaak.
Voor mij is het belangrijk dat ik met voldoening en plezier mijn vogels kan aanschouwen.


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-06-12 - 20:12:06 send message to spitsstaart amadine

mjn grootste droom is wel om nederlands kampioen te worden met de spitsstaart amadine mvg dirk


Wil1000
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-06-12 - 21:07:24 send message to Wil1000

Nou dat mijn vogels een zo gelukkig leventje kunnen hebben in gevangenschap!

Ik zou eigenlijk nooit van me leven vogels nemen, maar ben er nu wel helemaal aan verknocht!
Ze geven me enorm veel plezier, en ik werk eraan om ze in de toekomst steeds mooiere en betere verblijven te geven...Zodat ze zoveel mogelijk vogel mogen zijn als zitten ze in een rotsituatie die kooi heet. (Want vergeleken met een luchtruim, is de grootste voliere nog klein!)

(en mijn vogels mogen zich verheugen, want ze gaan straks van een binnenvoliere naar een grotere in detuinhappy :))



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede