Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > 'Slechts 2 uur per dag krijsende papegaaien' Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : 'Slechts 2 uur per dag krijsende papegaaien'
blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-05-08 - 20:05:31

'Slechts 2 uur per dag krijsende papegaaien'

HANNOVER - Een buurman moet het geluid van krijsende papegaaien twee uur per dag kunnen aanhoren. Dat heeft een rechter in de Noord-Duitse stad Hannover vrijdag besloten.

Een man uit de Nedersaksische gemeente Springe had bij zijn buurman, een papegaaienhouder, geklaagd over geluidsoverlast. Volgens de buurman maakten de dieren in het buitenverblijf een „oorverdovend” lawaai.

Van de rechter mag de man zijn vogels nog maar twee uur per dag buiten laten. „Het geluid van een papegaai is nu eenmaal anders dan het geluid van inheemse vogels”, beargumenteerde een woordvoerder van de rechtbank de uitspraak. „Daarom hoeft een buurman dat slechts een beperkte tijd te dulden.”

Bron Telegraaf


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-05-09 - 08:01:08

deze persoon mag zijn vogels nog houden, ik heb z'on 10 a 12 jaar geleden op bevel van de rechter ze moeten weg doen, omdat mijne buur met de nacht werkte en zo gezegd niet kon slapen door de dag door mijn vogels, woedend heb ik hem een serieuse kl...t af gedraaid en uiteindelijk is hij verhuist, nu heb ik heel goede buren


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-05-09 - 09:32:58

Het duitse recht is geregelt per deelstaat , een rechter in een andere staat kan een geheel andere uitspraak hebben.
Maar klagers in Duitsland hebben als je over je kweek en handelsvergunning beschikt (verplicht) weinig kans om je je hobby af te nemen.
Ook belgie is heel anders ,bij klachten van 1 van je buren ben je sowieso de klos.

Mvg Frank


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-05-09 - 09:37:06

Ik kwam net bij mijn caiques en ik was iets te laat met voeren nou ik was blij dat ik na 15 minuten naar buiten kon want het was krijsen als de ziekte. pfff ik snap wel dat als dat buiten gebeurd dat mensen dit niet lekker vinden.

Als andere soorten dit doen zoals ara's en kaketoes dan snap ik de buurt helemaalwant die schreeuwen nog wat harder.

wel is een goede verstand houding belangrijk en er goed over communiseren is dan ook van groot belang. Zeikers zijn er altijd maar die zeuren zelfs over een grasparkiet.
voordat je vogels gaat houden moet je veel aspecten bekijken en dit hoort er ook bij.
ik heb alleen maar pruimekopparkieten buiten zitten en vraag elke keer weer aan de buren of ze er geen last van hebben.

groetjes egon


Sootje
Website Member
Posts :21

Website Member
2009-05-09 - 09:44:42

Het is ook maar net hoe je er mee om gaat, mijn buren zeuren ook wel eens.
maar mijn antwoord is dan en jullie honden dan, ruim je die ook op.
En als het te erg word ben ik zelf zo verstandig om andere vogels te nemen, had een koppel venezuela en ara nobilis buiten was niet echt een sucses, heb ik maar snel weggedaan.


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-05-09 - 20:35:56

Caiques hier geen probleem laat ze maar muziek maken

mijn buren maken meer problemen als ze een BROMMER of een ander lawaai ding horen, maar dat zijn veel mensen al zo gewent dat ze die rot dingen niet eens meer horen .


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-05-10 - 08:55:46

Hoe je buren zijn t.o.v de vogels is heel belangrijk.
Ik heb ook een koppel oranjevleugels gehaden die kunnen nogal luidruchtig zijn.
Ik hoorde ze een paar straten verderop en toen ik mijn buren vroeg of ze er last van hadden.
Vroegen ze of ik last had van hun kip, die bleef maar tokken.(ha ha ha)
Mijn schoonouders hebben in ons huis gewoond en mijn schoonvader had hier in de tuin 12 volieres met halsbanden zitten.
Dus ze waren wel wat gewent.
Het is heel belangrijk goed met je buren over weg te kunnen, vooral in deze ontolerante samenleving wat lawaai betrefd.

gr gerben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede