Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kwartelhaan jaagt hen van het nest! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kwartelhaan jaagt hen van het nest!
tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2009-04-06 - 20:21:00 send message to tomhuigen1

Hallo,
Mijn kwartels hebben al een tijdje een nestje en zijn nu net 2 dagen aan het broeden. Ik merk dat het haantje zijn territorium erg verdedigt. Als het hennetje op het nest zit gaat hij er soms naartoe, en jaagt haar dan weg. Daarna gaat hij met zijn vleugels over de grond rondjes rennen.
als hij dat heeft gedaan gaat de hen weer rustig op het nestje zitten en is alles weer goed.
Is dit normaal gedrag.

Ps: Ik geef ze ongeveer 4 keer per week meelwormen. en er zit ook nog een ander hennetje bij de haan.

Tom huigen


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-04-09 - 17:51:30 send message to 112marc112

hallo,

ze zeggen dat als het mannetje lastig is als er eitjes zij dat je die dan apart moet zetten

grts marc


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2009-04-09 - 19:35:31 send message to birdies

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hey,

Het is idd bekent dat de haantjes weleens agressief gedrag vertonen. De oplossing is dan idd het haantje apart zetten.

Ik weet niet of dat 2de hennetje de eigelijke oorzaak is voor het gedrag van het mannetje. Normaal houd je ze 1-1

2 dezelfde topics van hetzelfde lid ¿ http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=8833&recordnum=0

M.v.g.


fox
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-04-09 - 20:08:01 send message to fox

hallo
misschien kan je eens proberen met ze een paar dagen geen meelwormen meer te geven. het kan zijn dat de man daardoor te driftig is , het rond lopen met de vleugels op de grond duidt volgens mij op balts gedrag.ik heb zelf momenteel een koppeltje lopen in de voliere met vier natuurbroed jongen en heb geen problemen, ik geef geen meelwormen meer sedert het hennetje is beginnen broeden
mvg


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-04-16 - 22:41:31 send message to Asura

Ik heb hetzelfde probleem: onze hennetjes zijn nu 4 dagen aan het broeden (beide op hetzelfde nestje, er komen geen nieuwe eieren bij) en vandaag hebben we de man betrapt op het wegjagen van de hen. Het haantje hebben we nu apart gezet (in een traliekooi in het kwartelhok, dus ze kunnen elkaar nu nog wel zien/horen/etc.)

Meelwormen hebben ze al een week niet meer gehad, maar ze hebben wel elke dag universeelvoer en ze lopen ook in de buitenvoliere (geen idee wat voor levend voer ze daar misschien nog vinden).

Het haantje vindt het niet zo leuk in zijn kleine kooitje (bovenkant van een parkietenkooi), maar misschien dat hij gewoon nog even moet wennen.
Hebben we dit zo goed opgelost, of kunnen we hem beter in een geheel andere kooi zetten zodat hij zijn hennetjes niet meer kan zien?
En zou hij wel weer terug kunnen als er kuikentjes geboren zijn, of kan ik beter wachten tot de kuikens groter zijn, of zelfs helemaal tot de kuikens verkocht zijn??

Veel vragen dus, dit wordt hun (en ons) eerste nestje (hopelijk) happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede