Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vliegproblemen driekleur papegaaiamadine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vliegproblemen driekleur papegaaiamadine
Marcus
Website Member
Posts :46

Website Member
2009-03-26 - 11:43:02 send message to Marcus

Een tijdje geleden begon 1 van mijn driekleur papegaaiamadine poppen problemen met vliegen te krijgen. Ze is verder is prima conditie, maar aangezien ze niet meer piepjong was dacht ik dat het door ouderdom kwam. Nu begint ook een 2e (jonge) pop dezelfde symptomen te krijgen. Ze heeft problemen met vliegen, maar verder is ze in goede conditie en ook niet te vet volgens mij. Herkent iemand deze problemen? Weet iemand wat ik er aan kan doen? Een andere pop die in dezelfde kooi zat mankeert niets en ook de mannen doen het prima.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-26 - 12:20:37 send message to Karel

Ik denk dat de omschrijving "problemen met vliegen" te algemeen is voor de kenners om conclusies uit te kunnen trekken.
Als je de symptomen nader omschrijft, heb je kans op meer reacties.
Bijvoorbeeld:
- moeite met vliegen (lijkt kracht te missen)
- vliegt niet recht, kantelt tijdens de vlucht
- Draait af en toe met kop
- legt de kop weleens in de nek
enz.


Marcus
Website Member
Posts :46

Website Member
2009-03-26 - 13:19:24 send message to Marcus

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als de vogel op de bodem van de kooi zit kan ze niet opstijgen. Ze fladdert dan via de zijkant omhoog. Het lijkt alsof de vogel geen kracht genoeg in de vleugels heeft. Ook kan ze niet van de ene stok recht naar de andere stok vliegen. Ze maakt een sprong en valt dan fladderend naar beneden. Verder heb ik geen merkwaardigheden kunnen waarnemen zoals met de kop draaien of iets dergelijks. De vogel eet en drinkt goed, en is goed helder. Ze is afgelopen najaar ontwormd en krijgt af en toe (1x per maand ofzo) multivitamine door het water. De symptomen zijn voor beide vogels hetzelfde. Hopelijk is het zo iets duidelijker.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-26 - 15:48:33 send message to Ton Koek

Bij papegaaiamadines is het regelmatig een teveel aan eiwitten. Als je eivoer geeft, sla dat eens een maand over. Soms knappen de vogels dan weer helemaal op.


Marcus
Website Member
Posts :46

Website Member
2009-03-26 - 16:03:39 send message to Marcus

De papegaaiamadines krijgen bij mij pas wat eivoer als ik er mee wil gaan broeden. (dit om er voor te zorgen dat ze gedurende de winter niet moddervet worden) Deze poppen zaten nog ongekoppeld in een kamervoliere bij elkaar, en ze kregen dus nog geen eivoer. Als voeding kregen ze alleen droog tropenzaad, af en toe trosgiers en de standaardzaken zoals grit/kalk. Verder hebben ze wel altijd de beschikking over badwater. Een teveel aan eivoer kan dus denk ik uitgesloten worden.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-26 - 23:56:27 send message to Ton Koek

In dit geval duidelijk niet de oorzaak dus. Helaas weet ik verder geen oplossing.


populier
Website Member
Posts :51

Website Member
2009-03-27 - 10:18:06 send message to populier

Misschien moet je juist maar eens wat eivoer gaan geven gemengd met wat gekiemde zaden.

Ik geef mijn vogels het hele jaar door elke dag eivoer met kiemzaad.(ieder zijn methode).

Als je vogels de ruimte hebben kunnen ze nooit moddervet worden.

In de natuur eten vogels ook niet alleen maar zaad, ze zoeken toch naar iets wat er ontbreekt.

Je geeft 1x in de maand multivitamine, misschien 1 x in de week?

Bij het gemis aan bepaalde vitamine kan ook het vliegvermogen achteruit gaan.

http://users.skynet.be/woutvgils/Artikels%202/Te%20kort%20aan%20vitaminen%20wat%20stellen%20we%20vast.htm

Geef je wel groenvoer, geen waterige producten als sla en andijvie, maar broccoli en witlof enz. zitten vol vitaminen.

Ik probeer je alleen maar te helpen, bovenstaande dingen zijn alleen maar suggesties

En expirementeren met vitamine kan geen kwaad,zolang je maar geen overdosering geeft.

Succes en groeten.
Michael.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede