Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Catharina's Beplanting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Catharina's Beplanting
EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-03-22 - 19:29:26 send message to EdensB

Zijn Catharinaparkieten erg sloperig wat beplanting betreft of is het mogelijk om een groene voliere te hebben met deze kleine kromsnaveltjes...qua beplanting zit ik dan te denken aan klimop/bamboe....beetje de sterke snelgroeiende dingen, misschien n klein bessenstruikje ofzo zodat ze in de zomer wat lekkers hebben.


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-03-22 - 20:30:47 send message to basbr_94

als je zeker weet dat klimop niet giftig is zou dat wel kunnen, ik betwijfel of de catharina's dit gaan kapot maken. ikzelf had vroeger ook een paar planten in mijn voliere staan, deze lieten ze met rust. natuurlijk halen ze zo nu en dan wel eens een bladje eraf maar erg veel was dit niet. hopelijk ben je hier iets mee.

Groeten Bas


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-03-23 - 14:30:05 send message to EdensB

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ah bedankt, lijkt me namelijk wel zo leuk om wat groen in de voliere te hebben, ten eerste staat het gewoon mooier en ten tweede is het voor de vogels ook meteen een stuk interessanter (ook de reden waarom ik geen Roodmussen/Kanaries neem, die schijnen erg snagerig te zijn)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2009-03-23 - 20:13:20 send message to theelepeltje

Bij mij knaagden de catharinaparkieten alles kapot...


gleisbird
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-03-23 - 20:51:21 send message to gleisbird

Hallo,

ik denk dat begroeing en catharina's niet samen gaan helaas.

catharina's bij mij sloopte ook alles

wel is het leuk om regelmatig nieuwe verse wilgentakken er in te hangen, die villen ze helemaal.

sucses!
gr hermanhappy :)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-03-23 - 21:31:52 send message to chrislaevers

Ik heb één koppel catharina's en 1 koppel kanaries in een gezelschapsvolière en mijn twee coniferen staan er nog steeds na twee jaar, wel een beetje minder mooi maar toch.
Catharina's verbergen zich trouwens graag en zoeken donkere hoekjes op.


In de achtergrond afgesneden takken van de liggende vogelkers en als je goed kijkt een tweede catharina.

Met afgesneden takken in natte grond geplant kan je de volière ook voor een week of langer opfleuren.

Christine.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-03-23 - 21:38:36 send message to EdensB

Ach kan het gewoon proberen, bamboe en klimop zijn vrij sterk en groeien snel, bovendien komen er maar een stuk of 6 Catharinas in, wil op de bodem nog een grote pot met aarde neerzetten en daar trosgierst in planten...hebben ze iets anders te knagen (gewoon in huiskamer een 2e pot om van tijd tot tijd te wisselen zodat er altijd iets te knabbelen is wellicht leven de planten dan iets langer, voor verder groen wil ik ook nog wat planten langs te buitenkant van de voliere laten groeien dus beschutting zullen ze wel hebben)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede