Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Probleem met Grasparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Probleem met Grasparkieten
goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-03-15 - 13:20:58 send message to goulds75

Ik heb een probleem.De moeder van de jonge grasjes is gek geworden
Eerder toen de eitjes uitkwamen moest ik de man weghalen bij de pop omdat ze bijna de poot gebroken van de man en overaal geplukt.Dat ging er ver tot bloeden toe.De pop heeft de jongen tot nu goed verzorgdt maar sinds de jongen zijn uitgevlogen(enkele dagen gelede)doet ze weer dezelfde als met de man.Ik merkte aan de jongen dat ze kleine kale pleken kregen op de kop.Ik zat net weer bij de vogels en zag ik dat de pop bosjes veren uitplukte bij de jongen en ze bleef maar achter de jongen aan vliegen.Ik heb de jongen in een babykooitje gezett en aan de kooi gehangen.Toen werd de moeder helemaal gek.Ze deed alle aan om de jongen te kunnen pakken.Ze pakte de poot een van de jong en bleef maar aan trekken.Deze jong is nu helemaal buiten adem.Ik heb nu de jongen megenomen naar binnen in een kamerkooi.Maar ik ben nu bang dat ze niet zullen eten.Ze zijn vrijdag(13-03) 4 weken geworden.Ze zitten wel af en toe aan de eivoer en de trosgiers.Moet ik ze probeeren bijvoeren?Ik heb alleen handmix van orlux thuis en het is zondag Is dit ook goed voor parkieten?Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-15 - 16:48:24 send message to Ton Koek

Alle handopfok is beter dan geen voeding, ik zou ze maar snel gaan voeren.
Leg ook wat trosgierst op de bodem, daar kunnen jonge parkieten al heel snel zelf van eten.

Succes.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-03-15 - 17:00:39 send message to lZebravinkjel

Zou de man ze niet willen voeren als je hem erbij zet?


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-03-15 - 17:51:37 send message to goulds75

bedankt voor de reacties.Ik heb ze al een beetje kunnen voeren.De twee grote wilt niet echt alleen de kleinstse.Hels de man wil ook niet voeren.Ook al geprobeert.Hopelijk straks eten ze beter.Ik heb als trosgierst,eivoer en parkietenzan in de kooi gezet.Af en toe eten ze een beetje eivoer maar ook niet veel.


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2009-03-15 - 18:15:39 send message to parkelaar

partje appel met eivoer erover gestrooid, op de grond?happy :) succes ermee


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-03-15 - 18:38:27 send message to whitebulldog

hoi,
gewoon man erbij zetten, als de jongen blijven bedelen, zal hij vroeg of laat waarschijnlijk over gaan tot voeren, mocht dit niet het geval zijn, dan dient de man nog altijd als voorbeeld om ze te "leren"eten, voorbeeld doet volgen immers, en je wed op 2 paarden, nu moeten ze alleen eten, maar wie weet gaat de man ( moet ook ff tot rust komen) toch over tot voeren, dus baat het niet schaadt het niet.
Uiteraard wél in de gaten houden!
wat ik ook wel eens deed toen ik nog in aparte kweekkooien kweekte, een plankje met 2 klosjes eronder maken, waar de jongen met z'n allen tegen elkaar kropen, ook om eventuele agressie van de pop te voorkomen, als ze al weer op nieuwe eieren zat.
Maar ik zou deze pop sowieso uitsluiten voor de volgende kwee.

succes


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-03-15 - 19:55:35 send message to goulds75

Bedankt whitebulldog.
De jongen hebben redelijk goed gegeten net van de trosgiert en de eivoer.Hopelijk komt het goed.
Ik heb al met iemand afgesproken en ga ik volgende week de pop inruilen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede