Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > hoe combineren jullie het???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hoe combineren jullie het????
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-03-12 - 02:08:36 send message to ineznick

Hallo allemaal,

Ik vraag mij al een tijdje af , hoe iedereen het combineerd , ik bedoel vogels , werk , kinderen , vrouw klussen bij huis en sociale contacten.
Ik had nog maar een paar soorten vogels en kon het al niet meer combineren .
Mijn vraag is , hoe jullie dit allemaal combineren met onze mooie vogelhobby.


Ben erg benieuwd en hoop er nog wat van te leren.

Met vriendelijke groet Gerben.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-03-12 - 09:21:19 send message to digipeet58

vind dit een algemene vraag.
een eensluidend antwoord is volgens mij onmogelijk. zal proberen iets van mijn ervaring te vertellen. ik m a a k gewoon tijd vrij.
moet ik om 7 uur weg, eerder opstaan, vogels eten en drinken geven.
moet ik om 6 uur beginnen, alleen drinken. nieuw voer als ik thuiskom. geen tijd om schoon te maken; de zaterdag is er ook nog. minder lezen, minder tv kijken; prioriteiten stellen dus.
en een vrouw hebben die jouw hobby gedoogt, liever zelf ook leuk vindt.
hoop dat je hier iets aan hebt.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-12 - 09:38:12 send message to danielkempenk

ja idd prioriteiten stellen.
ik maak voor ik moet werken altijd een half uur vrij voor de vogels dat betekend dus dat ik eerder mijn bed uitmoet.
savonds als ik thuis kom voer ik als het nodig is nog wat bij en haal het fruit en dergelijke uit de hokken wat over is.
de zaterdag of zondag gebruik ik om de hokken schoon te maken als dat nodig is.
de vrouw zeurt hier niet die weet toch dat dat geen zin heb.
kinderen heb ik (nog) niet dus daar kan ik niet over oordelen maar zal mijn hobby er niet voor minderen hoor.
de vogels zijn niet alleen een hobby, het hoort gewoon bij mijn leven en pas gewoon de rest erop aan.wink ;)

gr.daniel


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-03-12 - 10:27:48 send message to lZebravinkjel

Ik ben blij dat mijn vriend het accepteert want ik zou nooit meer zonder vogels kunnen! En ondertussen doe ik mijn best om het vogelvirus naar iedereen over te laten slaan wink ;)


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2009-03-12 - 10:45:37 send message to birdies

Dit vraag ik me ook wel eens af. Ik ga nog naar school en ben dus wat vroeger thuis.
Is het in de winterperiode niet erg als het nog donker is als jullie 's ochtends voeren?


boostergirl
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-03-12 - 11:21:10 send message to boostergirl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik werk niet ben huisvrouw dus heb wat meer tijd.
hier mijn indeling een beetjehappy :)
ik sta op ga dan me vogels eten en drinken geven.(naar zelf koffie te hebben gedronkenwink ;))
dan kleine uit bed halen enzo tussen het huishouden door de gaaien aandacht geven .(staan nog binnen tot voliere hellemaal af is)
begin avond( als kleine op bed ligt) nog een keer alles checken of alles nog in orde is bij de parkieten.
en evt nog bij voeren en drinken geven.
de papegaaien krijgen bij mij in de avond pas voer dan zijn ze rustiger en maken ze minder rotzooi van hun eten.
me vriend die vindt de vogels ook leuk maar ik ben de houder er van en de gene die ze verzorgt.



Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-03-12 - 12:57:57 send message to Asura

Mijn vriend vindt vogels gelukkig ook leuk; dus als ik het druk heb dan zorgt hij voor ze. happy :)

Ik vind het wel vervelend/jammer als ik mijn vogels niet veel kan zien in de winter (vooral omdat ik vaak ook in het weekend moest werken) maar in de zomervakantie ga ik dat helemaal goed maken met ze razz :p


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-03-12 - 15:09:38 send message to ineznick

Hallo allemaal,
bedankt voor de reacties, wat jullie allemaal aangeven dat doe ik ook wel , eerder opstaan en er tijd voor vrij maken.
Maar ik heb altijd (of vaak) het gevoel dat het nog te weinig is.
Ik werk in ploegen en heb nu nachtdienst, ben net wakker en moet nu weer naar de school van de kinderen voor een gesprek.
Als ik dan thuis ben even de vogels voeren en even controleren of de ringen die ik vanmorgen geplaatst heb nog zitten.
En vanavond tot dat ik weer aan het werk ga( 23.00) uur ben ik bezig in de schuur , bezig met de nieuwe binnenhokken.
Het is een prachtige hobby , maar er gaat veel tijd in zitten ,maar ja , gaat dat niet in elke hobby zitten.
Mijn vrouw vindt het ook wel leuk , maar bemoeit zich er verder niet mee.
Gr gerben


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2009-03-12 - 16:08:49 send message to theelepeltje

Goed topic dit! Ik heb gewoon een fulltime 9 tot 5 baan en merk dat ik al tijd te kort kom!
Voor de wintermaanden zoek ik nog een oplossing, tips zijn welkom!!

Hoe doen jullie het als jullie een dag of weekend weg zijn of op vakantie gaan?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-12 - 16:25:31 send message to Karel

Vakantie? I wish! laugh :D

Helaas, dat is al lang geleden. De vogels vragen heel veel tijd en zijn, inclusief de nieuwbouw, ongeveer een dagtaak. Gelukkig kan ik tegenwoordig af en toe een dagje met mijn vrouw weg, omdat mijn zoon de vogels kan voeren (als ik alles voorgesneden in de koelkast zet).
Een dagje weg betekent overigens meestal vogels kijken/kopen/wegbrengen wink ;).


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-03-12 - 16:40:27 send message to jaap van de pol

Ik ga dit jaar ook niet op vakantie. Ik wil mijn vogels optimaal verzorgen en dus wil ik het zelf doen. Ook heb ik een huiskamervogel die elke dag een beetje aandacht nodig heeftwink ;)

groeten Jaap


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-12 - 17:13:00 send message to Max.Weijers

Daar hebben mijn opa en ik geluk mee, want normaal werzorgen we ze samen, maar als mijn opa op vakantie is dan vorzorg ik ze (en soms zelfs oma ook nogshocked 8O) en als ik op vakentie ben of op school dan doet opa het.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-03-12 - 18:20:31 send message to ineznick

Wij gaan elk jaar gewoon op vakantie, 3 weken , 2 weken of zoals dit jaar 1 week.
Dan verzorgt mijn schoonvader of een vriendin van ons de vogels.
Ik vind het soms wel moeilijk om de verzorging uit handen te geven , maar je moet wel wat, wil je op vakantie.
Leuk dat er al zoveel reacties zijn.

gr gerben


bonteboer65
Website Member
Posts :8

Website Member
2009-03-12 - 18:36:44 send message to bonteboer65

Hallo ik werk van 8:00 tot 17:30 maar werk in het dorp, dus neem een uur middag pauze.
Voer dan de vogels ben ik direct van het donker probleem in de winter af.
Schoonmaken doe ik op zater of zondag.
Groeten marco


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-03-12 - 19:28:13 send message to marie rose

ik sta iederen dag op om 5u30, taske koffie drinken en dan wandelen met de hond, terug thuis de vogels eten en drinken geven, en om 7uur op weg naar mijn werk, om 18 uur kom ik terug thuis en dan weer wandelen met de hond, en dan de vogels, dan eten maken voor mij,enz en om 22 uur slapen gaan, de wekends voliere en kooie poetsen.
op vakantie gaan doe ik niet, daar ik dieren heb en die verzorg ik het liefste alleen


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2009-03-12 - 19:50:58 send message to lorikwekerij

daar ik zelf in 2 ploegen werk probeer ik de ongeveer de zelfde tijden aan te houden met het voeren van mijn vogels in het weekend maak ik de hokken en kooien schoon van mijn neophema's
en drie keer in de week spuit ik d hokken van de lori's schoon (dit is wel nodig omdat lori's veel vuil maken)op vakantie ga ik niet alleen dagjes weg maar wel rekening nement met de voer tijden
gelukkig vind mijn vrouw de vogels ook geweldig en mijn dochtertje van 5 jaar gaat altijd met mij voeren dat vind ze prachtig



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede