Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken bonte boer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweken bonte boer
John40
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-03-11 - 05:22:48 send message to John40

ik heb een koppel bonte boeren zitten, het is mijn eerste koppel ze zitten in een kooi van 100 x 60 x 100 ( L x B x H ) broedblok aan de buitenkant en de opening van het licht afgedraaid. De verlichting gaat om 7:30 langzaam aan en is om 8:00 en gaat 's avonds om half 8 weer dimmen en om 20:00 donker, ik gebruik true light lampen, maar het kweken wil niet lukken, als ik in het blok kijk zie ik dat ze erin hebben gezeten, als bodembedekking beukensnippers die ze klein hebben gemaakt Kan iemand mij tips geven wat ik nog zou kunnen proberen om te proberen om met dit koppel te kunnen kweken, de vogels zijn gesexd dus het zijn man en pop.

Alle tips en adviezen zijn harte welkom


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2009-03-11 - 11:13:04 send message to Papegaaienboer

Hoe lang wacht je al?


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2009-03-11 - 11:14:27 send message to johanm

Wat geef je voor voer? Hoe lang heb je de vogels al?

Normaal gezien begint de kweekperiode voor bonte boertjes rond november, sommige koppels hebben een tweede legsel in maart-april. Wat voor mij het beste werkt om de vogels te stimuleren om te gaan kweken is het geleidelijk vervangen van het droge zaadmengsel door kiemzaad met eivoer en nog wat droog zaad er doorheen. Begin hiermee ergens begin september. Als de vogels binnen zitten (geen direct zonlicht) vergeet dan niet om een kalksupplement te geven.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-03-11 - 15:39:22 send message to kakatoe

moet je met je vriendin/vrouw even een poosje voor de kooi gaan staan en het voor doen.
Of geduld hebben meer kun je niet doen.

gr Jan


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-03-11 - 15:41:40 send message to kakatoe

moet je met je vriendin/vrouw even een poosje voor de kooi gaan staan en het voor doen.
Of geduld hebben meer kun je niet doen.

gr Jan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-11 - 16:22:04 send message to ParkietenPeter

laugh :D Leren die dan zo moeilijk??

Is een keer niet genoeg?


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2009-03-11 - 20:13:36 send message to wings

Hallo John,
Hoe oud zijn de vogels ?
Ze zijn rond de 5 jaar broedrijp.
gr Jan.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-03-12 - 07:41:02 send message to kakatoe

Sommige vogels wel Peter.
Geduld geduld en nog eens geduld
En niet van ik koop gisteren een koppel bb en heb eergisteren al jongen.
Je kunt een koppel niet dwingen het moet klikken anders word het nooit wat.
Het ene koppel heeft de zelfde week na aanschaf van een koppel al jongen en de ander misschien na 6 jaar pas.
En John40 als je zo heet tenminste doe niet zo opgefokt want dat doe ik wel en iedereen mag hier reageren hoe hij dat wil.
En jij beslist niet of ik wel of niet reageer en jij hoeft mij niet in een pb dat te vertellen.

gr Jan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-12 - 09:13:12 send message to ParkietenPeter

laugh :D Jan,

Ik bedoelde dus omdat je twee keer poste. wink ;)
(Daarom liet ik de tweede ook staan. razz :p)


chanmiche
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-12-15 - 10:13:13 send message to chanmiche

hallo mensen

ik heb een vraag ik heb een koppel bonte boeren gekocht volgens die kweker is het een bewezen koppel(met sex bewijs )wat niet altijd betrouwbaar is..
mijn vraag is het normaal dat alleen de man constant in het nest zit en heel af en toe de pop

gr jo


roberto
Website Member
Posts :9

Website Member
2009-12-15 - 15:57:44 send message to roberto

ik zou de verlichting ipv 12 uur halveren dus 6 uur ,en dan de rest van de dag alleen een paar nachtlampjes aan laten.wat ik links en rechts heb gezien bij kwekers van bb is dat ze het beste doen als ze in het schemer zitten .


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-12-16 - 00:32:18 send message to meyer

quote
ik zou de verlichting ipv 12 uur halveren dus 6 uur ,en dan de rest van de dag alleen een paar nachtlampjes aan laten.wat ik links en rechts heb gezien bij kwekers van bb is dat ze het beste doen als ze in het schemer zitten .



Dit is dus onzin en een fabel.
Gewoon 14 uur tot 15 uur verlichten.

Groeten Meyerwink ;)


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2009-12-16 - 22:04:09 send message to RICHARDVHASSELT

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb een aantal jaren bonte boeren gekweekt de verlichting 14 uur aan de blokken van het licht af goed voer fruit calcilux niet te veel kijken en in 2 jaar 12 koppels redelijk jonge en brr koppels 36 jongen goed op de stok.
ben er mee gestopt omdat er van die mensen zijn die zeggen als je wat te koop hebt het is een binnen en een buiten vogel TERWIJL ZE JE HELMAAL NIET KENNEN OF WAT laat ze eerst maar eens leren voges kennen er zijn verschillende streken waar ze vandaan komen,maar ik wist wel beter het waren allemaal eerlijke vogels kom nu nog mensen tegen die zeggen wat had ik mooie vogels van je gekocht heb er mooie jongen bij.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede