Is er een manier om roseicollis aan elkaar te laten wennen zodat ik ze met een gerust hart in een kweekkooi kan zetten. Heb gisteren 2 collis samen gezet om er straks mee te gaan kweken. Ik heb ongeveer een half uurtje goed zitten observeren en op het begin werd er wat naar elkaar gepikt maar na enkele minuten zaten ze gemoedelijk samen op de stok. Echter toen ik vanmorgen ging kijken was bij de pop het teentje wat beschadigd en ze had wat gebloed. Heb de 2 voor zolang even uit elkaar gehaald om te voorkomen dat het erger wordt. Mijn vraag is nu dan ook: Kan ik ze aan elkaar laten wennen, en zo ja, hoe?
Zo zie je maar weer het ene koppel is het andere niet, heb gisteren 2 wildkleuren samen gezet en dat gaat wel prima, tot nu toe dan...
Het beste bij roseicollis is om als eerst de pop in de broedkooi te doen en dan de volgende dag de man, want als je de man er als eerst in doet dan wordt hij veel te basich (meestal dan) en dan heeft de pop echt geen zien meer om te broeden.
Dat zou ook kunnen, maar het maakt niet uit of ze mekaar wel zien of niet. als de man maar niet te bazig wordt.
Ps. als wij bijvoorbeeld twee kooien hebben met in allebij de kooie 2 vogels en we willen die bij elkaar zetten dan doen we ze allemaal bijelkaar, maar dan in een ander hok.
het is niet altijd de man die bazig is ik heb al meegemaakt dat de pop de man afmaakt na dagen samen gezeten te hebben die pop moest alleen maar haar broer als partner