Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > van warme naar koudere ruimte. kan dit kwaad ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : van warme naar koudere ruimte. kan dit kwaad ???
jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-02-18 - 21:22:25 send message to jaap van de pol

hallo,

Ik heb een tamme grijze roodstaart pop van vier maanden. Hier heb ik een man bijgezet vanmiddag. Ik heb ze nu allebei in de garage in een vlucht zitten, Alleen, de pop gaat nu van 20 graden naar 8 tot 10 graden... Denken jullie dat dit kwaad kan. Er hangt een kachel, maar af en toe gaat de deur wel open voor een fiets etc. Dus ongeveer een graadje of 8 tot 10. Het vriest in ieder geval niet, maar kan dit kwaad voor de pop???

graag reacties. bij voorbaat dank

Jaap van de Pol


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2009-02-18 - 21:39:20 send message to Leandro

Ik denk niet dat dit veel kwaad kan.
Grijze roodstaarten kunnen normaal wel tegen wat koude happy :)
Mijn pruimkoppen hebben toen het -12 buiten was gezeten en leven nu nog dus... n_n



Mvg,Leandro


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-02-18 - 21:40:24 send message to Tens

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Even googelen en je weet het: binnenverblijf grijze roodstaart min. temperatuur binnenverblijf tussen de 10 - 15 graden.
Dat wordt de verwarming wat hoger zetten.
Ze schijnen tegen de kou te kunnen maar als ze een constante binnentemperatuur gewend zijn kan de klap zeker in de eerste 3 weken hard aankomen.
Dat geldt voor ieder binnen dier.

EDIT: mijn collega Leandro is mij net voor. net als zijn vogels. happy :)


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-02-19 - 18:49:57 send message to sylvain

hallo, ik persoonlijk zou daar toch mee oppassen want ineens 10 graden minder zou jezelf toch ook niet willen denk ik happy :)


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-02-19 - 21:52:55 send message to jboe

is wel veel verschil in een keer.
kun je niet verwarmen naar 15 graden en na een week terug naar 10 graden.

flink kostenplaatje als het mis gaat....


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-02-19 - 23:22:10 send message to Karel

Ik zou het met geen enkele vogel aandurven en gewoon een paar maandjes wachten tot de temperaturen weer wat hoger worden.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-02-19 - 23:45:31 send message to meyer

Ik kan het je ook niet aanraden.
Grijze roodstaarten welke goed geacclimatiseerd zijn kunnen swinters zonder verwarming gehouden worden als ze een nachthok hebben zodat ze droog en uit de wind kunnen zitten. Maar huiskamervogels welke geen lage temperaturen gewend zijn kunnen door het temperatuur verschil zo'n opdonder krijgen dat ze het loodje leggen, en dan kun je meestal niet meer terug. Je moet het risico niet nemen dat verdiend je vogel niet.

Groeten meyerwink ;)


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-02-20 - 08:51:18 send message to jaap van de pol

hallo,

het is iets warmer dan ik dacht. zo'n 12 graden.

Hij zit nu twee dagen in de schuur en het gaat bijzonder goed. Hij is levendig, eet goed en fluit volop dus. Ik denk niet dat hij eronder lijdt. Alleen moet hij nog wennen aan de natuurbroed man. Hij is een stukje groter en een paar maanden ouder. Ze is er nog een beetje bang voor happy :) maar dat komt vanzelf wel goed denk ik. Ze hebben nog een jaar of vijf voordat ze broedrijp zijn, dus tijd genoeg om te wennen.

Maar wat de situatie in de schuur betreft, gaat het nu goed.

groeten


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-02-20 - 12:08:57 send message to Karel

shocked 8OIk hoop voor jou en de vogel dat het goed gaat.

Wat ik vaak heb gehoord: "Het ging in het begin zo goed, maar ineens:
1. lag hij dood
2. zat bol op de grond en kon niet meer op zijn stok komen
3. hebben ze gevochten en is er een zwaar gewond
4. begon hij te niezen/kuchen
5. vul maar in.....
"

Het kritieke punt bij het verplaatsen van vogels ligt rond dag 5.



jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-02-20 - 12:12:55 send message to jaap van de pol

Het is helemaal niet koud in de schuur hoor, alleen wel wat minder warm dan in huis, dus zo kritiek is het niet. En het is een jonge vogel, geen vogel die al 20 jaar in huis heeft gestaan.

groeten


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-02-20 - 12:16:21 send message to ParkietenPeter

Ik vind het dus enorm jammer als iemand advies vraagt en dit gewoon, ongefundeerd, naast zich neer legt. sad :(

Dan vraag ik mij op zo'n momenten, "waarom uberhaupt op een forum een vraag stellen?"

Veel succes, voor de vogel dan.

sad :( Peter

ps. Dit is overigens niet de eerste keer.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-02-20 - 13:16:37 send message to Karel

quote
En het is een jonge vogel, geen vogel die al 20 jaar in huis heeft gestaan.



En welke vogel is volgens jou dan gevoeliger voor veranderingen: een vogel van 20 jaar (die vermoedelijk al niet meer opkijkt van de zoveelste verhuizing) of een van 4 maanden (die in zijn korte leven mentaal al veel meer heeft moeten doorstaan dan hij kan bevatten)?


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-02-20 - 14:30:12 send message to wiechmann

peter helemaal mee eens .raad geven aan deze man is verloren moeite .hij luister toch niet .
is alleen jammmer dat de vogels de duppe zijn.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-02-20 - 17:17:23 send message to meyer

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

In een ander topic van Jaap ging het al net zo.
quote
vraag over tocht/kou

Hier werd het advies ook in de wind geslagen.

quote
(28-01-09)Sinds kort heb ik een jonge grijze roodstaart erbij. Hij is zo goed als van de pap af, dit betekent nog ongeveer 1 keer in de 2 dagen 2 kleine lepeltjes pap. Ik heb hem vandaag gewogen en hij woog 325 gram, nu is hij niet groot van formaat, t is een kleine vogel zeg maar, maar vinden jullie dit niet te licht? T is niet zo dat z'n borstbeen naar voren steekt, hij heeft wel een ronde buik, maar toch is het gewicht niet al te hoog. Voor de rest eet hij wel redelijk uit z'n voerbakjes. graag jullie advies!

groeten Jaap



Ook blijkt het nog een kuiken te zijn welke net zelfstandig is.
Ik vind dat je toch wat meer rekening met je vogels moet houden anders gaat dit jou in de toekomst nog vele vogels kosten.

Groeten Meyerwink ;)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-02-20 - 17:29:02 send message to paintim

Het is niet koud in de schuur alleen wat minder
warm. Ja,dan kan alles.
Vr.groeten
ANTONI


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-02-22 - 14:53:57 send message to Tens

Je vraagt advies om opties af te wegen en dan kan het voorkomen dat je een keuze maakt die vanuit een praktisch, financieel of idealistisch oogpunt gestaaft is.
Overigens is het niet zo dat een oud dier meer weerstand heeft dan een jong dier.
Dat ligt bij mensen net zo als bij dieren:
je kunt voor de bouw van een goede afweer beter jong ziek raken dan oud ziek raken.
Als de eigenaar het risico voor lief neemt dan kun je hem dat niet kwalijk nemen.
Het is namelijk ook niet normaal dat een dier gelijk ziek raakt van een temperatuurschommeling.
Onder normale omstandigheden krijgen dieren ook met extreem grote temperatuurverschillen te maken.
Je wordt niet ziek van kou maar van virussen.
Zelf had ik nooit een dier in een plots kouder klimaat gehouden als het een nieuwe omgeving betreft. Vooral schuren staan bekend om onvriendelijke leefomstandigheden, vooral door vocht en vuil.
Maar ja, misschien komt het dier er sterker vanaf. Als het maar goed in de gaten gehouden wordt zodat het eventueel iets in het dieet gesterkt wordt zie ik het probleem neit zo.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede