Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > maskeramadine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : maskeramadine
epiduro
Website Member
Posts :3

Website Member
2004-05-28 - 00:08:57 send message to epiduro

Als beginnent vogelliefhebber heb ik een voliere gebouwd. Nu heb ik een lijstje gemaakt van vogels die ik erg mooi vind. Kan iemand mij vertellen of deze vogels samen gaan? (Maskeramadines, Rijstvogel, Goudvink, Putter, Zwartkopnon, Loodbekje, Tijgervink)

Mijn voliere(vlucht) is 3,5 meterlang 2,20 meter hoog en 2,00 meter breed. Als ik van deze vogels koppeltjes in mijn voliere zet heb ik dan ook enige kans dat er jongen komen of moet ik dan minder soorten nemen. In mijn nachthok heb ik een apart gedeelte waar ik eventueel vogels/koppeltjes apart kan zetten om te broeden.

En mijn laatste vraag is hoe ik op een betrouwbare manier in de regio gelderland/brabant aan deze vogels kan komen? De dierenzpeciaalzaken kan ik wel vinden maar ik zou graag met een kweker van een van deze soorten in gesprek komen.

Groeten epiduro


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-05-28 - 00:42:17 send message to marnic

Het is mij tot heden nog niet gelukt om te kweken met wildzang in een gemengde voliere, buiten het broedzeizoen gaat het best wel samen, maar zodra de goudvinkman en putterman last krijgen van het voorjaar en hun hormonen jagen ze op de overige vogels, ik ben al menige vogel kwijtgeraakt hierdoor alvorens ik achter de oorzaak kwam.
Dus de putters en goudvinken apart van elkaar en de resthouden tijdens de kweekperiode is het beste en de enige manier om redelijke kweek resultaten te behalen.


epiduro
Website Member
Posts :3

Website Member
2004-05-28 - 11:46:45 send message to epiduro

Marnic bedankt voor je snelle reactie! Hoe zit dat dan bij als je goudvinken en putters bij elkaar zet. Jagen deze ook op elkaar?



marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-05-28 - 15:55:41 send message to marnic

Epiduro, ja dat gaat niet goed hoor Goudvinken en Putters samen terwijl ze willen nestelen, ze willen elkaar dan slopen en dat is helaas een paar maal gebeurt.
Buiten het broedseizoen gaat het bij mij prima en zitten mijn goudvinken en Putters tussen mijn kanaries, Goulds, Gordelgrasvinken, Zebras, en parkieten in een voliere van 320 x 220 x 220 (cm)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede