Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Help !! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Help !!
Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2009-01-27 - 14:12:26 send message to Stefan1990

Ik heb zonet ontdekt dat er 2 van de 3 kleine kanarietjes gestorven zijn, ik vrees dat het nest nu misschien vol bacterien zit want het stonk al. Ik kon niet vroeger kijken omdat ze nooit van haar nest kwam. Wat doe ik nu met het andere kleintje? In een nieuw nestje zetten en het oude weghalen? of moet ik het binnennemen?

Dringend hulp gevraagd !!

Stefan


gebbinkjes
Website Member
Posts :68

Website Member
2009-01-27 - 14:15:29 send message to gebbinkjes

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo,
stefan ,gewoon nieuw nest materiaal er in het is toch erop of eronder
m.vr.gr. Harry


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-01-27 - 15:03:59 send message to roodmus

Maak van nestmateriaal een nieuw nest.

En dan maar hpen dat ze het accepteerd,meestal is de broeddrang groot zodat ze het waarschijnlijk wel zal doen.

Hoop voor je dat het jong overleefd.

volgende keer de de pop voorzichtig oplichten,ze zal er waarschijnlijk dan afgaan,zoniet dan kun je toch kijken.

Desnoods met een spiegeltje wat de tandarts ook gebruikt.

Suc6.


Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2009-01-27 - 21:17:43 send message to Stefan1990

Ik heb een nieuwe nest gemaakt maar de moeder wou hier niet op gaan zitten dus heb ik het kleintje in huis genomen. Voorlopig gaat alles nog goed, het kleintje eet goed en opent zijn bekje goed alleen wiebelt het nogal dus is het nogal moeilijk om te voederen.

Bedankt voor de snelle reacties, in het vervolg kijk ik elke dag in het nest om te kijken of alles in orde is. Ik wist niet dat je de moeder van het nest mocht halen, ik dacht dat ze dan misschien niet meer op het nest zou gaan zitten.
Moet je een klkein kanarietje elke keer voederen als de krop leeg is? Of moet je het gewoon een bepaald aantal keer per dag voederen?

mvg Stefan


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2009-01-27 - 22:12:09 send message to Freek

Hoi Stefan,
Weet waar je aan begint! Heb in het verleden ook vaker met de hand vogels grootgebracht en ik kan je zeggen dat je er heel wat werk mee hebt.
Vooral zo'n kleiene vogeltjes lijkt me moeilijk!!!
Ik heb parkieten en papegaaien met de hand grootgebravht en dit is heel wat anders dan zo'n ukkies als kanaries.
Maar denk dat je toch wel om de 3 a 4 uur moet zorgen dat de krop vol is wil je kans van slagen hebben.
Ook 's nacht dus!
Maar ik hoop voor jou dat het je lukt, in ieder geval veel succes ermee!!!!!!!!!!!!!!!wink ;)
Gr Freek


Dyzer
Website Member
Posts :31

Website Member
2009-01-27 - 22:55:33 send message to Dyzer

kanaries zijn normaal zo goed gedomesticeerd dat ze na storen terug op de nesten gaan.

Ik wens u HEEL veel succes met het jong. Het gaat helemaal niet gemakkelijk zijn.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede