hallo, naar aanleiding van een vorige post van mijn kant uit, over intelligentie bij papegaaien, heb ik andere opdracht voor school verzonnen, omdat die over intelligentie geen duidelijke grens had en te stressvol voor mijn 2 amazones. Je dwingt ze anders namelijk intelligentie af, terwijl die toch spontaan zou moeten zijn. Dit buiten mijn vraag.
Mijn nieuwe ondezoeksvraag voor biologie is of papegaaien voorkeur hebben voor kleur, en zo ja hoe uit zich dat in de natuur en hoe uit zich dat in de huiskamer, het volgende heb ik zelf nog uit mijn vorige post kunnen vissen.
www.pakara.nl/artikelen/algemeen/instinctief_gedrag.htmlMijn proef heb ik als volgt gedaan:
proef 1 (3x) 5 kleuren pellets en opschrijven welke die als 1ste 2de en 3de pakt etc. Hier zat duidelijk een voorkeur in
proef 2 (3X) een plankje beschilderd met dezelfde kleuren als de pellets met bij elke kleur een inkeping erin, met soort cedarnoot erin. Hier was ook voorkeur, maar in een andere kleur als bij de pellets.
Hoe kan dit?
mijn vraag is of jullie mij in het kader van het verslag meer informatie kunnen verschaffen, dan wel andere links, want aan die ene link heb ik eigenlijk niet genoeg .
Met hele vriendelijke en gevleugelde groet en hopende op spontane reacties
steyn korse