Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voederplateau Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voederplateau
kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-05-24 - 08:07:58 send message to kakatoe

Ik heb een voederplateau en die is 1cm dik
nu is het zo dat 1 van mijn papegaaien de voederbakjes er uitsmijt zodat het voerop de grond ligt.
Ik zit te denken om die bakje op de 1 of andere manier vast tezetten maar vanboven doormiddel van plaatjes zal niet gaan.
Daar deze boutjes van de scharnieren in de deur ook loskrijgt.
Ik heb heesakkers ook al gemaild (13-05-2004) maar heb nog geen antwoord van hem of hij er iets op weet.
wie kan mij helpen


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2004-05-24 - 08:19:03 send message to Rogert

Er zijn speciale voerbakken in de handel met een in-keping. Het gat waar je ze in zet heeft een lipje waar precies de voerbak in past, en deze draai je dan een kwartslag, en je voerbak zit vast, misschien is dit een idee?!


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-05-24 - 09:04:58 send message to kakatoe

ben er vergeten bij te zeggen dat het voederplateau van 1cm dik trespa is gemaakt


Wim
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-05-24 - 13:03:09 send message to Wim

Mischien een hoekprofiel in de kooi waar de bakjes indraaien dan zit het profiel een stukje boven het bakje en val het ook niet mee om ze er uit te krijgen


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-24 - 19:39:31 send message to Hawkeye_NL

Informeer anders eens bij Lantro.
Ze gebruiken daar bij de volière en kooien die ze bouwen ook papegaai veilige plateau's.



R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2004-05-24 - 22:56:46 send message to R. Bijlemeer

Misschien kun je er een aluminium strip boven de voerbakken maken die 1 kant van de voer bakken tegen houd.

Bij mijn papagaaien kooi hangen de voerbakken net een randje onder de tralies en dit werkt perfect.


Jannes
Website Member
Posts :32

Website Member
2004-05-25 - 00:12:36 send message to Jannes

probleem voederbak. is op te lossen als: rij over de de bouw en vraag netjes om een beetje specie dan kost het niks. maak een houten bakje van 15 x 15 x 8 cm deponeer hierin de gevraagde specie, gap bij moeder de vrouw het mooiste kopje van het servies, val je van het ene probleem in het andere, druk het kopje in de nog verse specie, en wacht tot het droog is, gegarandeerd een voederbak die zelfs een varken nog laat staan, glad van binnen, en makkelijk schoon te houden.


Jannes
Website Member
Posts :32

Website Member
2004-05-25 - 00:14:55 send message to Jannes

probleem voederbak. is op te lossen als: rij over de de bouw en vraag netjes om een beetje specie dan kost het niks. maak een houten bakje van 15 x 15 x 8 cm deponeer hierin de gevraagde specie, gap bij moeder de vrouw het mooiste kopje van het servies, val je van het ene probleem in het andere, druk het kopje in de nog verse specie, en wacht tot het droog is, gegarandeerd een voederbak die zelfs een varken nog laat staan, glad van binnen, en makkelijk schoon te houden.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-26 - 10:22:01 send message to Karel

Ik heb hetzelfde probleem met mijn draaiplateau's Kakatoe, welleswaar met andere vogels, maar toch. Soms moet ik de bakken gaan zoeken tussen de struiken en daar koop je natuurlijk geen dure plateau's voor, om toch weer de voliere in te moeten!
Ik was dus ook heel benieuwd naar mogelijke oplossingen!

De post van Rogert klinkt mij nog het best in de oren, maar dan juist andersom: Frees of zaag een gleufje in de opening waar het bakje in moet. Maak een palletje aan de buitenkant van het bakje (lassen of een boutje van binnenuit?) ongeveer 12mm onder de bovenkant.
Als je het bakje nu plaatst, past het palletje door het gleufje en als de bak er helemaal in zit, kun je de bak een halve slag draaien. (Het idee van een fiets-achterlichtje).

Kun je hier wat mee?

Jannes:
Het idee van de betonnen bakjes is op zich goed (deze zijn trouwens gewoon te koop en worden gebruikt voor fazantenkuikens), maar voor gebruik in een draaiplateau heb je daar niet zoveel aan helaas....



jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2004-05-28 - 15:18:37 send message to jandewit1969

Maak aan de onderkant van het plateau een strip en daar schuif je het voederbakje onder kunnen ze van de bovenkant er niet uit gooien


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2004-05-30 - 12:14:35 send message to meyer

Goeie tip jandewit,
snel te maken en makkelijk in gebruik.

Groeten Meyer wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede