Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > rose zitten nu binnen komen van buiten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : rose zitten nu binnen komen van buiten
mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-12-18 - 21:08:42 send message to mila86

ik heb hier een koppel rose zitten, ze komen van buiten maar door even ruimte gebrek moest ik ze in een kweekkooi doen. nou zie je aan alles dat ze zich niet lekker in voelen name de pop man vind het best als hij maar een aai krijgt.
zou ik ze toch naar buiten kunnen doen er hangt een soort van nachthokje in maar niet verwarmt ofzo... of toch wachten tot het weer warmer wordt??
ze zitten nu 2 weken binnen in de schuur.
ik hoor graag jullie mening..



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-12-18 - 21:46:51 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat de rose kaketoe in een kweekkooi zich zo gaat vervelen dat ze elkaar wat aan gaan doen en dat is toch niet de bedoeling van de hobby. zeker zonde als je dadelijk alleen een man over hebt.
Als ze in de schuur zitten zonder verwarming kunnen ze ook buiten lijkt mij

groetjes en suc6 met je keuze


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-12-18 - 22:15:33 send message to mila86

oke bedankt voor je reactie en het zeker niet de bedoeling dat ik straks alleen een man over heb zonde van me koppel...
het wordt deze week warmer weer dus ik denk dat ik ze toch naar buiten ga doen...
er zit een nachthokje in vanm 50 bij 50 en de voliere staat naast de schutting en daar komt het meeste wind weg dus eigelijk zitten ze altijd wind dicht.
nu nog even verzinnen waar ik hun nestblok ga doen want dat is een natuurblok en dat weeg nog al wat...
iemand daar een idee voor???

groetjes


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-12-18 - 22:21:22 send message to hoogervorst

Hoe groot is hun voliere dan buiten, daar hangt vanaf of je het blok binen of buiten de voliere hangt? misschien een paal ter ondersteuning eronder


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-12-18 - 22:37:21 send message to mila86

de voliere is gewone maat 2 meter lang 1 meter breed en 2 meter hoog.
ik moet vanwege de honden het blok wel binnen in de voliere zetten.
kan het echt niet ophangen...

groetjes


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-12-19 - 07:55:21 send message to ParkietenPeter

Gewoon naar buiten zetten.
Als ze pas twee weken in een onverwarmde schuur zitten hebben ze zich toch al voorbereid op de "buitenwinter".

Het blok zou ik zeker niet buiten hangen, mocht het zijn at ze gaan knagen en ze komen door het blok heen, ...

wink ;) Peter


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-12-19 - 09:34:10 send message to molineti

quote
de voliere is gewone maat 2 meter lang 1 meter breed en 2 meter hoog.


Het buiten zetten zal geen probleem zijn,rosees zijn liever buiten dan binnen en kunnen goed tegen kou.

de ,,gewone maat,, voliere is wel aan de kleine kant voor rosees,dit zal leiden tot verveling en vervetting.sad :(

Groeten Rene



mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-12-19 - 13:24:47 send message to mila86

ja gewone maat dit is groter dan de kweekkooi die ik had voor ze die was maar 1 meter bij 1m eter.
ik heb ze vandaag naar buiten gedaan en ik denk dat ze dit mooier vinden ze hebben mooi wilgen gekregen...


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-12-20 - 08:26:29 send message to denegon

Ik moet het zeker met rene eens zijn.
Ik heb me een tijd geleden georienteerd om ook een koppel rose's te kopen maar het niet gedaan omdat ik ze nu ook een te kleine voliere kan geven. door te weinig beweging vervetten ze snel en voor zoon vogel is 2 meter lengte een keer slaan met de vleugels.
Een meter of 4 lijkt mi toch echt minimaal. maar het kan bij iedereen anders zijn natuurlijk.

Je oplossing is in ieder geval al beter dan in een kweekkooi.

groetjes en suc6 met je rose's


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2008-12-20 - 16:59:16 send message to mijnkaketoes.nl

Een te kleine voliere helpt zeker niet mee om de vogels "slank" te houden. Maar vervetten komt meer voor omdat de kwekers te vet en teveel voeren. Ik was laats bij een "kweker" in zeeland volieres van meer dan 8 meter lang, maar rose kaketoes zo vet als een kalkoen.

Aan de andere kant hij had ook 2 koppels in onze ogen behoorlijke dikke vogels en die zaten samen met 7 jongen. Dus ja zeg het maar.

Henk


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-12-21 - 20:27:16 send message to mila86

ze zitten nu al een paar dagen lekker buiten, zitten veel in hun nestblok samen????
ze vliegen dus niet ze doen alles klimmend en vervetten zullen ze niet zo gauw ik geef gepast eten.
zo'n 150 gram papegaai mengeling witte molen.(omdat het wat kouder is)

en tuurlijk is voor een vogel een grote voliere het mooist elke vogel wil wel een voliere van 5 bij 5 maar dat krijgen ze ook niet allemaal ik heb 2 koppels grijzen in kweekkooien zitten in een voliere doen ze helemaal niks 2 jaar geprobeerd..

bedankt voor jullie mening

groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede