Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > meelwormen/parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : meelwormen/parkieten
H H L Harmsen
Website Member
Posts :24

Website Member
2008-11-10 - 17:10:20 send message to H H L Harmsen

Sinds kort voer ik meelwormen als aanvulling naast mijn normale voeding. heeft iemand verder hier ervaring mee? wat zijn de voor en nadelen? hoe houd ik deze beestjes het best in leven? moet ik meelwormen speciaa voer geven? en wat zijn de werkzame delen in een meelworm. p.s ik voer ze dood na gespoeld te hebben met kokend water. alle tips zijn welkom. alvast bedankt


ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2008-11-10 - 17:16:18 send message to ronbrum

Ik dacht dat je de meelwormen wel levend kon aan bieden? Maar in iedergeval er is een speciaal soort gel achtig iets, waar veel vocht in zit, daarmee kun je ze langer levend houden, is wel te koop bij een dierenspeciaalzaak. Verder ben ik ook benieuwd naar wat andere mensen zeggen


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-11-10 - 17:27:21 send message to roodmus

er is een speciaal meelwormen voer te koop.
www.voederdieren.nl

Ik zelf geef ze altijd eivoer-zemelen en zeker niet vergeten vocht in de vorm van wortel of appel,of blaadje lof.

Sneetje bruin brood vinden ze ook lekker.

Vergeet niet regelmatig de ontlasting te verwijderen doormiddel van zeven.

Zet ze niet in de zon en voorkom dat ales te vochtig word.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2008-11-11 - 07:07:51 send message to edou

meel en buffalo wormen in het donker bewaren, stukje brood of wortel er boven op,


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2008-11-11 - 09:06:05 send message to digipeet58

zemelen of aardappelschillen werkt ook goed. beschuit ging bij mij ook op, evenals appel klokhuizen.
knipte de meelwormen wel altijd door, voordat ik ze voerde aan mijn vogels.
gebruik nu ingevroren pinky's en/of buffalowormen.
vind ik (persoonlijk) beter, volgens mij: mijn vogels ook.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-11-11 - 10:37:04 send message to Rogert

Ik denk dat als je de onderstaande forumonderwerpen doorleest je nog veel meer informatie kan vergaren:

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=5990

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=4325

Maar waarom je parkieten meelwormen voeren? Kun je ze niet beter universeelvoer of Aves-B voeren. Dit is eenvoudiger, rijker aan voedingsstoffen en goedkoper.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-11-11 - 12:35:51 send message to zourky

Iedere maand haal ik drie liter meelwormen(levend)geef ze als voedsel verkruimeld brood goedkopen bloem(aldi) wortel aardappel,en appel moet niet alle drie in één keer,een meelworm heeft ook vocht nodig(drinken) geen bladeren of sla dat maakt alles veel te vochtig en nat,een meelworm moet droog zitten en niet onder het vriespunt,ze blijven heel goed in leven,juist in de zomer maanden verpoppen ze sneller,maar insecteneters lusten die ook,zelf kweken ik begin er niet aan het duurd maanden vooraleer je meelwormen heb om aan je vogels te voeren,het kost 4 € voor één liter zuiver meelworm,voor die prijs begin ik er zelf niet aan.
groetjes Richard


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-11-11 - 19:22:16 send message to denegon

voer je deze meelwormen aan parkieten?? zo ja welke en hoe eten ze ze ?
al vast bedankt voor je reactie egon


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-11-11 - 20:25:40 send message to wings

Hallo,
Mijn taranta's- swiften-lorie's-caique's en oud inport bonte boeren zijn er gek op mijn e\k bonte boeren moeten er niets van hebben.
Geef ze montjes maat blijven ze het lekker en spannend vinden.
gr Jan.


H H L Harmsen
Website Member
Posts :24

Website Member
2008-11-12 - 09:05:21 send message to H H L Harmsen

ik voer ze aan mijn blauwwangrosella's, vijgpapegaaien, vasa papegaaien. mijn forpussen eten ze niet. het leek me een goede dierlijke toevoeging op het dieet. ik las namelijk in het duitse blad papegaaien dat b.v meyer papegaaien in het wild juist vruchten uitzochten waar wormen e.d al aan zaten te vreten en deze werden dan door de meyers weer opgegeten.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-11-12 - 10:05:24 send message to Rogert

Dat is inderdaad een leuke wetenswaardigheid.

Ik wist ook wel dat kromsnavels insekten zouden eten, maar meer het geen wat ze bij toeval tegen kwamen. Maar nu blijkt dus dat er soorten zijn die er bewust naar op zoek gaan.

Maar dan ben ik nog steeds van mening dat je beter andere insekten of andere dierlijke eiwitten kan aanbieden. Meelwormen zijn behoorlijk bewerkelijk en minimaal voedzaam. En omdat je ze toch dood voert lijkt mij het alternatief van Aves-B of universeelvoer praktischer. Of kun je beter wasmotten voeren.


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-11-13 - 23:12:03 send message to Tens

Wist niet dat ze pinky's aten. Pasgeboren ratten bedoel je Peter, of zijn het ook insecten?


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2008-11-14 - 00:31:41 send message to digipeet58

met pinky's bedoel ik bevroren (meel)wormen.
levende meelwormen kunnen bijten in de keeltjes van de vogels,
is mij verteld; daarom doorknippen,
maar bevroren eten mijn vogels ook, dus,
liever dat; is wel zo veilig en minder bewerkelijk.
Peter


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-11-14 - 01:04:03 send message to Ton Koek

Pinky's zijn behalve muisjes of ratjes ook maden, geen meelwormen.
Gewoon larven van de vlieg.
Meelwormen vind ik prima voer als je de meelwormen zelf ook goed voert. Bij mij krijgen ze eivoer met diverse toevoegingen die ik graag "in mijn vogelbuikjes" zie komen.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2008-11-14 - 08:59:10 send message to digipeet58

sorry, Ton je hebt gelijk.
Peter


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-11-14 - 09:12:11 send message to zourky

Denegon ik zie het nu pas,was die vraag op mijn berichtje,neen ik heb geen parkieten.Hier wat verder lees ik dat men meelwormen moet doorknippen dat ze anders bijten,daar geloof ik niet in,mijn brilvogeltjes en blauwkop fazantjes weten goed wat ze moeten doen,ik heb nog nooit een meelworm doorgeknipt.Als parkieten meelwormen eten of niet,ze moeten het ook leren,in mijn voliere zit een duif met de hand grootgebracht,ze heeft nooit een meelworm gekregen,ik moet ze vast houden,zo is ze verzot op meelwormen,ze jaagd de vogels weg.
Ton koek voor jou 10 op 10 jij kent namelijk pinkes.
groetjes Richard



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede