Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nutribird slecht of goed vor de grijzeroodstaart? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nutribird slecht of goed vor de grijzeroodstaart?
martien62
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2004-05-16 - 21:31:37

Haalo mede vogel vrienden
wat zou het toch alle maal zijn met het voer nu jaren bezig te zijn met papagaaien kom je toch vaker met tegen slagen te zitteen.
vanmorgen is mijn grijzeroodstaart pop overledenangryangryangry
En eigenlijk was het ook nog wel mijn schuld ,had ik nou maar geen NUTRIBIRD gebruikt was er niets gebeurd volgens mijn vogel arts (deze toch heeeel lang al arts is en weet waar hij over praat .
Zij had te veel kristallen in zich ,dit naar aanlijding van de voeding (volgens hem)
Je probeerd het beste voor de vogel dus een kompleet voeding bbrokje met alles er in maar helaas naar een paar jaar jonge grijzeroodstaartjes te hebben gekweekt is haar einde er gekomen wat echt hoor heel veel pijn doet
ik zag je elke dag op mijn tv wel 12uur per dag en dacht dat alles goed was ja zij was de laatste tijd wel rustig maar ik dacht aan het broed seizoen komt er aan .
misschien voor bereiding of zo maar in tussen tijd zat hij gewoon dood te gaan zonder dat je het door hebt want ik kon hem geen week teug en ook geen twee weken terug nog reden dus zij heeft de laatste tijd niet meer veel gegeten.
ik voel mijn nu toch ook schuldig hoor .
maar van fouten leert men.
haarde leeer school he.
wat moet ik nu doen met mijn man.
ik heb zelf maar een wwuitkering en kan er met mijn gezin maar net mee rond komen dus mannetje weg doen (goede bewezen van div nesten.?
of ruilen met mijn andere koppel waar ik man heel rustig is en niet veel intresse tooont in de pop ,of ze laten zitten en mannnetje alleeen verkopen ??????
help ik weet het niet meer naar zo'n zware dag en dan ook nog een crematie er achter aan morgensad :(sad :(
dus we houden de moet erin.
heeft iemand tips dan waardeer ik dit zeer.
met een vr gr martinwink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-16 - 23:16:28

jeetje wat rot voor je , advies kan ik je niet geven maar in ieder geval veel sterkte met het verlies , en ook morgen tijdens de crematie natuurlijk ..

Hopenlijk komen er snel betere tijden aan.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-16 - 23:44:28

Sorry martin,

Ik kan je ook geen echte raad geven hierin. Sterkte morgen en ik hoop dat je een oplossing vind!

Erwin


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-05-16 - 23:47:03

Soms er gewoon te veel tegen.

Veel sterkte.


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-05-17 - 06:06:35

Hoi Martin, ik wens je veel sterkte vandaag en de komende dagen, toch weet ik niet als je alles op de nutribird mag steken, ik ben ook wel geen voorstander van dit produkt en ik heb het nooit aan mijn vogels gegeven maar het produkt is nu toch al lang op de markt en als er veel vogels aan zouden sterven zal er toch wel iets aan gedaan worden (mag ik toch hopen). Nu over uw andere vogels, als je het koppel dat je nu nog bezit al lang hebt samenzitten en ze tonen dan nog geen intresse dan kan je proberen de mannen te wisselen, het best is dan dat je een voliere (of kweekkooi) leegmaakt en volledig anders inricht als ervoren, stokken anders hangen, eetbakken indien mogelijk op een andere plaats hangen, nestkast,... en dan het koppel er gelijk inzetten (toch zeker de eerste dagen goed in de gaten houden). Deze verandering voorkomt al een heel stuk dat de vorige bewoner van deze voliere te dominant gaat worden. Véééél succes ermee. En toch nogmaals, we moeten opletten om de sterfte van onze vogels niet altijd op een bep. iemand/produkt te steken, het zijn nu eenmaal levende wezens die ziek kunnen worden en plotseling van ons heen gaan, bij de mensheid staat men zo ver in de wetenschap en toch sterven er dagelijks (jonge) mensen waar er ???? bij zijn over het hoe en waarom. Nogmaals veel sterkte.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-05-17 - 09:19:06

hoi martien

sterkte vandaag bij de crematie ik heb zodadelijk een begravenis van mijn oma
u geeft de schuld aan nutribird en dat zegt uw arts ook maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
u praat niet over hoelang u dat produkt al gebruikt en wat u er verder er bij voert
zelf geef ik sinds kort 04-05-2004 happybird pallets maar verstrek daarnaast ook nog zaden fruit en eivoer en dit ook bij mijn grijzen.
en die kristallen hoeven niet van dat produkt afkomstig tezijn en wilt u dat wel weten dat dat van dat produkt afkomstig is dan zou ik het laten onderzoeken en ook al omdat uw vogelarts verkondigd dat het aan dat produkt licht
zelf heb ik een pop gehad waar ook kristallen in zaten en waar de baarmoeder van aan het rotten was vanwaar dat de oorzaak was geen arts kon mij dat vertellen maar deze kreeg geen pallet voeding
en betreft die man die zou ik houden en koop er 1 of 2 poppen bij zodat hij zelf zijn parner kan uitzoeken.
en wat was er gebeurd als u harrison of happybird had gebruikt was het dan net zo verlopen


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-05-17 - 15:25:37

www.vogelarena.com/news/news_read.asp?id=419
als je wil kun je dit eens nalezen en daar staat ook een stukje van mij,want ik heb het ook geprobeerd om te voeren, maar gelukkig ben ik er op tijd mee gestopt.
veel sterkte toegewenst


R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2004-05-18 - 07:23:47

martien62

Sterkte met het verlies.

Zelf geef ik ook pellets van nurtibird. Echter geef ik 1 schepje bij het normaale zaden voer en het eivoer. Dus ik schakel niet geheel over op pellets.

Nogmaals sterkte.


martien62
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2004-05-18 - 10:21:48

Geachte dierenvrienden
Ik ben jullie zeer dank bar voor jullie reactie's.
Okk als je een vogel verliest wist ik het niet maar het deed veel pijn (zonder de bijzaken) zoals geen jonkie's en geen vergoeding van het dure pellet voer dus.helaas!!!!!!
ik weet dat ik nooit meer zal overstappen op een of andere pelletvoer .
Voor de ene eengoed resultaat en voor de nadere een slecht ik heb zeer veel reactie's gehad en heb ook weer van bij geleerd.
happy :)
ik ga mijn man nu toch maar verkopen want ben niet financieel krachtig omeen andere erbij te kopen.
en been ook geen zielig mannetje om te gaan bedelen om en gratis pop zoals je ook mensen hebt.
Ik vind dat hij een andere pop verdient want het is een vrolijke fluitert en zit alleen nu dat zie ik elke dag weer met toch wel wat verdriet.
Maar wil toch wel wat compensatie voor wat de vogels hebben gekost.
dus geef ze niet zomaar weg zoals sommige graag willen.
dus begin wel weer als het weer gaat met een ander koppel in de toekomst.
nog maals bedankt allemaal en denk er om ZINT ER GIJ BEGINT
gr martien



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede