kan iemand mij vertellen wat ik moet doen, ik heb een voliere met 3 koppels valken, tevens hangen er 3 broedblokken in. nu heeft 1 van deze al 3 eieren geworpen, alle drie zijn ze stuk gevallen en de valk toont wel intresse voor het broedblok maar de eieren er inleggen homaar. ik moet er bij vertellen dat het hier om een zeer tamme valkparkiet gaat. is er iemand die mij kan helpen met een oplossing?
Met kakatoe eens! Hoe meer hoe beter! Je kunt ook de hoogte van de broedblokken wat varieren. Soms vinden ze het prettig dat er tussen de bovenkant van het blok en het dak nog zo'n 20 cm zit, zodat ze er op kunnen zitten. Sommige hebben echter liever een blok strak tegen het dak. Ook als er een tak of zitstok naar het broedblok loopt wordt dat door sommige vogels als bedreigend gezien (mogelijke vijanden). Succes!
U zegt dat het om een zeer tamme valkparkiet gaat, is hij misschien met de hand groot gebracht? Dit kan ook voor problemen zorgen tijdens de kweek. Ik heb eens een handtamme valkparkiet man gekoppelt aan een pop (natuurbroed) en als het op paren aankwam ging de man achterstevoor op de pop zitten. Volgens mij komt dit door de vogel vroegtijdig uit zijn milieu te halen waardoor hij niets meekrijgt van zijn ouders, zo kan het zijn dat uw pop de nestblok wel een leuk speelgoed vind maar eigenlijk niet weet waarvoor het dient. Indien dit het probleem is bij uw pop lijkt mij hier weinig aan te doen. Toch nog veel succes.