Snap het even niet je raad hetiedereen af maar je weet zelf niet waarom,alleen omdat je het ergens hebt horen zeggen.
Nou wat je gehoord hebt is waar,wanneer men te lang door blijft kweken in bl x bl
de jongen uit bl x bl kun je rustig nog eens koppelen aan blauw de jongen hieruit kan men beter dan weer terug koppelen aan split,geel of wildkleur.De vogels worden idd wat kleiner van formaat en zwakker op den duur.Ook minder mooi daar er teweinig kleurstructuur in de veren komt vergelijk het met roodkop x roodkop op den duur verdwijnt het zwarte kopbandje om duidelijk voorbeeld te geven.
Daarnaast is het ook nog eens wat de liefhebber zelf wilt grote vogels (tt) of kleine vogels (nominaat) om even over te schakelen naar zebravinken persoonlijk vind ik deze TE groot en zie ik liever de kleintjes maar dat ziet iedereen weer anders.
Dus wat is zelf je doel met je goulds,groot en sterk,klein en zwak,klein sterk niet mooi,etc
en wat de een mooi vindt .... ga zo maar door,en zo heeft de gould nog vele fabels die stelsel matig toch in leven blijft gehouden waarom,volgens mij om het geld.
Maar goulds zijn niet warmtebehoeftig,goede ouders,redelijk makkelijk te kweken.En zijn tussen de 12,50 en 30 euro waard p.st. van wildkleur tot mutatie en niet meer.Dit is mijn mening.
Wanneer je vogels niks presteren ben je dat zelf schuld jij doet dan iets verkeerd niet de vogel.
Amen ..hahahah lijkt wel een preek.