Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > blauwe mutaties (bij gouldians) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : blauwe mutaties (bij gouldians)
belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2008-09-20 - 19:45:00 send message to belg

heb al verschillende kwekers ontmoet die blauwe mutaties koppelen met mekaar
blauw met blauw
of blauw met wit silver
wat denken jullie hierover?
IK persoonlijk raad dit niet aan en doe dit niet


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-09-20 - 20:44:35 send message to cocobar

En wat is jouw reden om dat af te raden?


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2008-09-20 - 21:12:58 send message to belg

omdat ik het zelf ni weet en ook maar gehoord heb van vele kwekers dat als men blauw en blauw koppelt ze zwakker worden


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2008-09-21 - 04:07:37 send message to DE MOTOR

Men zegt ook dat de vogels kleiner worden(het formaat). Ik weet dat veel kwekers daarom split vogels kweken om formaat erin te houden. Maar of ze zwakker worden weet ik niet


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-09-21 - 10:01:20 send message to goulds

Snap het even niet je raad hetiedereen af maar je weet zelf niet waarom,alleen omdat je het ergens hebt horen zeggen.

Nou wat je gehoord hebt is waar,wanneer men te lang door blijft kweken in bl x bl

de jongen uit bl x bl kun je rustig nog eens koppelen aan blauw de jongen hieruit kan men beter dan weer terug koppelen aan split,geel of wildkleur.De vogels worden idd wat kleiner van formaat en zwakker op den duur.Ook minder mooi daar er teweinig kleurstructuur in de veren komt vergelijk het met roodkop x roodkop op den duur verdwijnt het zwarte kopbandje om duidelijk voorbeeld te geven.

Daarnaast is het ook nog eens wat de liefhebber zelf wilt grote vogels (tt) of kleine vogels (nominaat) om even over te schakelen naar zebravinken persoonlijk vind ik deze TE groot en zie ik liever de kleintjes maar dat ziet iedereen weer anders.

Dus wat is zelf je doel met je goulds,groot en sterk,klein en zwak,klein sterk niet mooi,etc

en wat de een mooi vindt .... ga zo maar door,en zo heeft de gould nog vele fabels die stelsel matig toch in leven blijft gehouden waarom,volgens mij om het geld.

Maar goulds zijn niet warmtebehoeftig,goede ouders,redelijk makkelijk te kweken.En zijn tussen de 12,50 en 30 euro waard p.st. van wildkleur tot mutatie en niet meer.Dit is mijn mening.
Wanneer je vogels niks presteren ben je dat zelf schuld jij doet dan iets verkeerd niet de vogel.

Amen ..hahahah lijkt wel een preek.wink ;)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-09-21 - 10:56:52 send message to cocobar

Mutaties kunnen oogverblindend mooi zijn en daarmee verblinden ze vaak ook de kweker, die belangrijke eigenschappen niet meer ziet.

Dit vertaalt zich vaak, door tegen beter weten in, te kiezen voor de volle mutant, zeker als daar nog (meerdere) combinaties bij komen kijken.

Dat formaat (steeds) gerelateerd zou zijn aan bepaalde mutaties kan ik moeilijk geloven.

Door steeds vol op vol te kweken kan men zich in formaat verbeteren, mits het juiste startmateriaal voor handen is.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede