Auteur |
Onderwerp : Parkietje sluit pootje niet meer goed |
Loesje
Website Member
|
2008-09-17 - 20:00:29 |
|
Hallo allemaal,
ik heb een grasparkietje. De laatste tijd heeft zij één poot die ze niet meer helemaal sluit als zij op haar stokje zit; als ze tegen de tralies op klimt grijpt ze zich daarmee minder stevig vast. Dat is al een tijdje zo, maar dat is niet erger geworden. Je moet ook erg goed kijken wil je het zien.
Ook zit ze soms op haar stokje alsof ze erop ligt, het ziet er niet echt alsof ze zich fit voelt. Vliegen doet ze sowieso bijna nooit, dat heeft ze ook niet gedaan. Voor de rest, eten en zo, gaat goed.
Weet iemand of er iets aan de hand is?
Groeten,
Loes
|
Karel
Website Member
|
2008-09-17
-
21:42:23 |
|
Tja, moeilijk te beoordelen zo. Het kan varieren van een verlamming tot een ontsteking.
Kun je iets afwijkends zien aan de onderkant van de voet? Een klein wondje?
|
Ton Koek
Website Member
|
2008-09-17
-
22:59:32 |
|
Is het pootje soms bezet met een soort schubben misschien?
|
Loesje
Website Member
|
2008-09-18
-
16:48:51 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
Aan de onderkant van het pootje zit iets bruinigs, lijkt een beetje op een wondje, maar dat zit onder beide pootjes, en met één pootje is niks aan de hand, lijkt het.
Voor de rest, is het normaal dat het kleinste teentje iets meer aan de zijkant van het pootje zit?
Helemaal verlamd is het niet, ze gebruikt hem nog wel gewoon, alleen sluit hij minder. Echt schubben zie ik ook niet.
Loes
|
Karel
Website Member
|
2008-09-18
-
18:31:34 |
|
Mogelijk is er met hand andere pootje nog niets aan de hand. Ik zou er toch even een dierenarts naar laten kijken.
Zo'n wondje kan een sluipmoordenaar zijn, dat van een kleine ontsteking tot een gewrichtsontsteking aan beide poten kan leiden en uiteindelijk de dood kan betekenen.
|