Auteur |
Onderwerp : roodvleugelparkieten |
michatje
Website Member
|
2004-05-08 - 21:16:51 |
|
hallo iedereen, ik zit met een vraag ,namelijk dat m'n vogels nu ondertussen al 4 eieren hebben gelegd en nog altijd niet zijn over gegaan tot broeden weet iemand daar raad over? ik dank iedereen voor de reactie op dit onderwerp
|
HermanH
Website Member
|
2004-05-08
-
22:47:51 |
|
Ik heb hetzelfde met mijn Bleekkoppen gehad. Pas na het 5e ei ging ze echt op het nest zitten,om vervolgens er nog 4 erbij te leggen,waarvan er uiteindelijk toch 8 bevrucht bleken te zijn. Het is dus niet altijd zo dat ze na het 2e ei tot broeden overgaan. Natuurlijk is het niet gezegd dat de Roodvleugels ook nu pas gaan broeden,maar het kan dus wel.
|
Ruben89
Website Member
|
2007-02-21
-
14:13:52 |
|
Hallo,
kan iemand mij ook het verschil uitleggen tussen een jonge roodvleugel en een ovj pop? Ik heb namelijk een koppel? gekocht, maar pop? heeft nergens zin in. is wel geringt, maar dat zegt tegewoordig ook niets meer. ik hoor het wel
groetjes, ruben
|
johan34
Website Member
|
2007-02-21
-
17:43:40 |
|
Ze zeggen dat net na het uitkomen van de jongen aan het dons is te zien of je met een man of pop hebt te maken. Als de kweker dit op een of andere manier heeft gezien en vastgelegd zou je hem of haar op woord moeten geloven. Is je pop? jonger dan twee jaar, dan is het zeer moeilijk om de man van de pop te onderschijden. Vanaf twee/drie jaar zouden de mannen hun kleur moeten hebben. Je kunt de vogel natuurlijk altijd laten sexen.(DNA of endoscopisch
|