Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > swiften Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : swiften
turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-07-29 - 10:12:58 send message to turbos

Hallo iedereen,
Heb vandaag mijn eerste ei van de swiften in nestbak ontdekt.Maar het probleem is dat de swiften nog voortdurend krabben in de nest bak.Is dit normaal en kan dit geen gevolgen hebben voor de eieren??


Grrag reacties afstublieft want wacht al zolang op mijn eerste swiftjongen daar ik ze zo'n kleurrijke en mooie vogels vind.Bedankt voor het reageren en groeten van Chris!!!!!!!!!happy :)happy :)happy :)wink ;)wink ;)


frank_ursela
Website Member
Posts :76

Website Member
2008-07-29 - 11:50:20 send message to frank_ursela

Hoi Chris
Dat de swiftpop zit te krabben,is een normale reactie ,en heeft geen gevolgen voor de eieren.
Ikzelf heb al jaren swiften ,nooit geen problemen mee gehad.
(sta ook bij vogelarena met swiften, onder de naam: frank_ursela ) misschien steek je hier nog wat van op, met de informatie die ik geef !
( kijk maar eens op die pagina )

gr. Frank


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-07-29 - 13:41:19 send message to turbos

Hallo Frank,
Bedankt voor de snelle reactie .Heb gekeken naar uw vogeliere,wat prachtig en zeer leerrijke informatie,wat een prachtige vogels heb u een echt plaatje om naar te kijken.Heb zelf maar 2 koppels maar hoop in de toekomst nog verder aan te schaffen.Met vriendelijke groeten Chris!happy :)wink ;)


Balt
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-05-31 - 20:32:46 send message to Balt

Hoi Frank,
Mooie site met mooie vogels.
Heb ze zelf ook en heb nu voor het eerst 2 jongen bij 1 koppel en nog 5 bevruchte eieren bij een ander koppel.
Ik heb een vraag misschien weet jij daar het antwoord op. Hebben swiften altijd 1 legsel per jaar of kunnen dat er ook meer zijn.

vr.gr.
Baltus


frank_ursela
Website Member
Posts :76

Website Member
2009-06-01 - 13:52:03 send message to frank_ursela

Hallo Baltus
Een jong koppel swiften van 1 jaar oud ,daar zal het veelal bij 1 legsel blijven ,al zullen daar uiteraard uitzonderingen bij tussen zitten !
Bij overjarige swiften ,mits in goede conditie ,kan het zijn dat de swiften 2-3 ronde's per jaar ,de jongen groot brengen !
m.vr.gr Frank


Balt
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-06-01 - 14:11:02 send message to Balt

Hallo Frank,
Laat jij ze 2x broeden per jaar?
Is 1x genoeg of laat je het aan de vogels zelf over.

Mijn swiften krijgen regelmatig Nectar van de imme daar zijn ze gek op, echter lori pap willen ze eigenlijk niet hoe maak jij je lori pap klaar?

vr.gr.
Baltus


frank_ursela
Website Member
Posts :76

Website Member
2009-06-01 - 15:03:28 send message to frank_ursela

Hoi Baltus
Dat swiften 2-3 legsels per jaar kunnen hebben ,is natuurlijk ook afhankelijk wanneer ze beginnen in het jaar .
De swiftparkieten bij mezelf beginnen veelal begin Maart met het 1e legsel ,en laat dan uiteraard aan de vogels zelf over of ze aan een 2e legsel beginnen (wat meestal wel het geval is )

Als iemand met welke voeding dan ook goede resultaten heeft en de swiften zijn in goede conditie ,hoeft in mijn ogen de voeding niet veranderd te worden .
Ikzelf heb met lorifood ,uitstekende resultaten ( zie de site van me bij ,,vogelarena" ,onder de naam frank_ursela ) met de swiftparkieten ,en deze Lori voeding krijgen ze elke dag .
Mocht je de samenstelling weten of heb je andere vragen over de swiftparkieten ,kun je me altijd mailen !
m.vr.gr Frank






Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede