Ik ben gisteren naar een vogelhandel geweest, Alles was verzorg en netjes, ook alle vogels waren gezond.
Maar toen ik naar en koppeltje japanse meeuwen vroeg keek hij of het een mannetje of een pop was door te blazen op de buik. Dit was ook zo toen ik een rijstvonk pop vroeg.
Kun je zo alle vogels sexen of kan dit alleen bij kanaries?
waarschijnlijk blaast deze handelaar bij elke soort vogel. Je moet de volgende keer maar eens vragen of hij jou het verschil kan laten zien waar je bij staat.Altijd makkelijk.
De buikkleur en lever wordt bekeken, wat een indicator kan zijn voor een zieke danwel gezonde vogel. Dergelijke handeling heeft niks te zien met geslachtsbepaling bij deze soorten.
Van de kanariekwekers kan ik me herinneren dat dat blazen alleen zin had als de vogels in conditie waren dus zomaar bij de handel blazen voor man of pop lijkt mij op boerenbedrog.Weet waaraan je begint als je daar wat haalt.
als je geoefend bent zie je het bij kanaries ook nu al wel maar vaak is het een samenspel. zoals kleur intensieteit vooral op de kop en de tap.
ik zal willen aanbevelen als men een vogel koopt neem deze zelf in de hand en blaas ze op kan je de buik inspecteren en voel je of je echt een vogel in de hand heb.