Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogelgrid parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogelgrid parkieten
RobertoCipo
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-06-27 - 14:50:57 send message to RobertoCipo

Ik heb eens ergens gelezen dat parkieten ook grid nodig hebben. Ik heb hier een zak staan. hoeveel moet ik per dag toedienen, moet het onder het voer gemengd worden of in een los bakje?


tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2008-06-27 - 16:47:51 send message to tigra

hallo,vogelgrit moeten ze altyd beschikbaar hebben,in een apart bakje


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-06-27 - 21:14:42 send message to Rogert

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat versta je onder grid? Zijn dat gemalen schelpen?

Maagkiezel is datgene wat ze altijd nodig hebben. Scherpe maagkiezel zorgt er voor dat de zaden in de spiermaag gemalen worden en optimaal opgenomen kunnen worden in de darmen. Als de maagkiezel versleten is dan poept de vogel deze weer uit. Vogels eten daarom ook het gehele jaar maagkiezel. Het toevoegen van maagkiezel zorgt voor een betere opname van voedingsstoffen. Je vogel zal meer moeten eten als je geen maagkiezel toevoegd, dus het brengt zeker zijn geld op.

Schelpengrid is alleen belangrijk in het broedseizoen. Met name in de periode dat er eieren gelegd worden en jongen groot gebracht worden. Schelpengrid voorziet de vogels in hun kalkbehoefte. Maar te veel aan kalk kan averechts werken. Een vogel kan zelf bepalen hoeveel grid hij opneemt. Grid heeft geen malende functie aangezien het maagzuur de schelpen oplost. Sepia of mineralenmix zijn een goed alternatief.

Voeg deze producten niet aan je voer toe maar verstrek ze in een aparte bak. De vogel bepaald zelf hoeveel deze opneemt. Bij een gedwongen opname kun je averechts effect creeren en je gooit ook deze producten weg als je je voer ververst. Tevens werkt het verrijkend doordat de vogel verschillende plekken af moet om zijn behoeftes op te nemen.


RobertoCipo
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-06-28 - 12:40:34 send message to RobertoCipo

dank voor de reacties



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede