Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Beginnen met rosekaketoe (geen huiskamervogels) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Beginnen met rosekaketoe (geen huiskamervogels)
Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2008-06-16 - 07:58:30 send message to Riboet

De titel zegt het al: ik zou graag een koppel rosekaketoe´s gaan houden in de nabije toekomst. In een buitenvoliere met nachthok.

De (buitenren van de) voliere zou grenzen aan die van mijn grijze roodstaartkoppel. Moet ik die grens blinderen, of kan die open blijven (wat ik mooier zou vinden trouwens)?

Ik zou uiteindelijk graag willen kweken met de rosekaketoes. Ik denk dus aan het aanschaffen van natuurbroedvogels. Maar ik vind het eigenlijk ook wel prettig als de vogels wat makkelijker benaderbaar zijn en nestcontrole gewoon toestaan.

Mijn grijzen zijn natuurbroed, sterker nog: importvogels. En hoewel ze wel rustiger zijn geworden en de man zeker geen paniekzaaier meer is, is nestcontrole als er jongen zijn nog steeds niet prettig. Overigens hebben ze me nog nooit serieus gebeten. Hun tamme jongen in de huiskamer zijn wat dat betreft een stuk fanatieker laugh :D .

Maar zouden (gedeeltelijk) handgevoede roseetjes ook een goed broedkoppel kunnen gaan vormen?

Wat raden jullie aan?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-06-16 - 12:17:07 send message to ParkietenPeter

Op zich zijn rose kaketoes best wel nieuwsgierig en dus naderen ze de houder wel redelijk.
Ik zou gewoon met jonge vogels beginnen die nog niet kweekrijp zijn.
Zo heb je de tijd om ze aan elkaar en aan jou te laten wennen.

Succes met deze prachtige vogels.

wink ;) Peter


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-06-16 - 12:30:25 send message to molineti

Dichte scheidingswanden is niet echt nodig,ik zou wel dubbelgaas maken met minimaal 40 mm tussen het gaas.

Wij hebben enkele paren natuurbroed rosees ,nestcontrole en ringen is bij deze vogels totaal geen probleem.
(er zullen misschien wel uitzonderingen zijn)

Ze worden ook behoorlijk rustig/vertrouwd naar de verzorger toe.

Groeten Rene



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede