Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Volgroeide jongen dood in ei bij sperlings. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Volgroeide jongen dood in ei bij sperlings.
agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-04-29 - 17:37:37 send message to agtenkr

Ik heb een koppel sperlings, man: blauw/fallow en pop fallow/blauw, bij dit koppel sterven veel van de jongen (80%) ofwel juist voor ofwel juist na het uitkomen van de eieren. Ik kweek in dezelfde ruimte nog met andere sperlings, personata's, en grasparkieten dus aan vocht, licht en t° ligt het volgens mij niet.
Moet ik de oorzaak bij de mutaties zoeken of elders, heeft hier nog iemand ervaring (problemen) mee?


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-04-29 - 19:01:34 send message to Mario

Inteelt of een dodelijke factor door de mutaties misschien???


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-04-30 - 16:18:51 send message to agtenkr

Inteelt kan ik vrijwel uitsluiten daar ik de kweker waar ik ze kocht ken, een dodelijke factor in de mutatie was ook mijn gedachte maar dan moeten hier toch meerdere mensen problemen bij hebben. Reacties???


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-04-30 - 23:27:47 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Blauw Fallow is een bestaande kleur-combinatie (beide recessief), dus ligt een lethale factor niet direct voor de hand. Bovendien zou je dan de problemen eerder verwachten bij blauw/fallow x blauw/fallow of fallow/blauw x fallow/blauw, maar dat zou betekenen dat blauw x blauw of fallow x fallow al mis zou gaan, wat volgens mij niet het geval is.
Ik denk dat je de oorzaak toch extern moet zoeken. Zelf heb ik overigens dit probleem vorig jaar gehad met 2 absoluut onverwante vogels, waarvan de jongen nooit ouder werden dan 1, hooguit 2 dagen. Dit jaar heb ik ze uit elkaar gehaald en gekoppeld aan 2 andere. Beide stellen geven nu uitstekende jongen. Helaas zal echter ik nooit weten wat nou de oorzaak was............


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-01 - 00:46:22 send message to natasja

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ondanks dat vogels niet verwant zijn kunnen ze toch evengoed slechte erfelijke eigenschappen doorgeven die samen een dodelijke combinatie zijn ..dan is het inderdaad logisch dat dit met een andere partner niet hoeft voor te komen omdat er maar 1 van de 2 drager is dan ..
dan is het zeer moeilijk te achterhalen wat de reden is maar hoef je met een andere partner helemaal geen problemen meer te hebben/krijgen.

In de dierenwereld willen mensen graag verklaringen voor dingen hebben .. maar in de mensenwereld zijn er vaak jarenlange onderzoeken voor nodig voor zoiets duidelijk word ..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede