Hoi,
Ik wil broedkooien gaan maken, maar wat voor een materiaal kan ik er het beste voor gebruiken. Ik wil ze graag van hout maken, maar spaanplaat lijkt me niet zo sterk. Dus welk hout kan ik er wel goed voor gebruiken, ĂŠn is ook nog betaalbaar?
Spaanplaat NOOIT gebruiken .
U wil en goedkoop en misschien duurzaam materiaal ?
Snuffel dan eens op MP bij gratis af te halen plaatmateriaal ( Trespa b.v.)vaak vind je dan voor 1 niet bruikbaar materiaal waar de ander mee wegloopt
Paul
wat denken jullie van mdf en multiplex/triplex dan? Aangezien ik een wand met 18 broedkooien wil gaan maken op een zolder wordt trespa toch wel wat duur.
MDF is goed te gebruiken,alleen oppassen met vocht.
Is superglad en mooi af te schilderen of witten,kit wel alle naden goed af.
Meubel panelen kun je ook gebruiken alleen daar zit spaanplaat in,je zult dus heel goed moeten luchten ivm de gassen die er uit kunnen komen.
Een ander voordeel je hoeft ze niet te schilderen;
Ook hier op passen met vocht.
Als je de panelen maakt met pen en gat verbinding en lijnen is dat een sterke verbinding met een schroef erbij zit het sterk.
witte meubelpaneel is prima spul. goed af te schuren en verven is niet nodig. Op zolder zijn al mijn kooien ervan gemaakt en nog nooit problemen gehad. Een zinken lade erin en je hebt hele goede kooien.