Wat zou dit kunnen betekenen; vier jongen van een splendid worden niet ouder dan een week. Ze liggen met volle krop ineens dood in het nest en met hier en daar wat rode plekjes op de teentjes. De oudervogels heb ik zelfs laten testen, maar ze zijn kerngezond. Het nest is ook niet smerig of nat. Er is maar èèn jong overgebleven en die groeit als kool. Is dit iets wat wel vaker voorkomt of niet? Komt dit bij iemand bekend voor, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt. Groetjes
Het kan dat de pop iets tevroeg van de jongen stapt komt vaker voor bij neophemas had zelf ook eenstel waar de pop na en dag of 7/8 uit het blok was en alleen nog maar voerde en de jonste vogels het niet redde
wat rot , het zegt mij helemaal niets maar ik weet er ook eigenlijk niets vanaf , wel hoop ik dat iemand je kan vertellen wat er aan de hand is , veel succes in ieder geval met het laatste jong.
Bedankt voor jullie reakties. Joker, de pop doet het tegenovergestelde; ze zit trouw hele dagen op het nest en dan maar een paar minuutjes eraf om te eten en daarna er gelijk weer op. Ik weet het voor de rest ook niet, ik hou het er maar op dat de sterfte geen ziekte is, maar dat het zo moest zijn. Groetjes
Ik heb het nest nagekeken en er zit ook geen ongedierte in. Het blijft gewoon een raadsel. Met het overgebleven jong gaat het erg goed, hij hoeft immers niets te delen.