Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Garantie?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Garantie??
MauS
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-04-26 - 19:47:29 send message to MauS

Beste mensen,

even een vraagje.
Dit jaar zal ik veel vogels verkopen. Een deel naar particulieren en de erst naar een vogelopvang die ze opkoopt.
Maar geven jullie bij particulieren garantie? En voor hoe lange tijd? Ik ben geen handelaar.

Het gaat om grasparkieten, valkjes, kakariki's en catharina's.

Alvast bedankt!


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-04-26 - 20:04:11 send message to agabird

Over garantie wordt eigenlijk heel verschillend gedacht. Ik zal hier proberen de meest gangbare manier van garantie uitleggen.

Meestal is toch wel dat het een garantie is tot de deur. Betekent dat je eigenlijk geen garantie geeft. Het is immers levende have, en als verkoper kan je niet controleren wat de koper met zijn vogels doet als hij thuis is. Dus de koper is verantwoordelijk vanaf het moment dat hij de vogels van jou overneemt.

Er zijn natuurlijk momenten dat je van die stel regel kan afwijken en soms zelf moet afwijken (naar mijn inziens). En dat is namelijk wanneer de koper kan bewijzen dat de vogels niet goed in orde waren op het moment dat hij ze bij jou kocht. Dit kan de koper bewijzen met een dierenarts verklaring.

Natuurlijk zijn er ook nog andere situaties denkbaar waarop je wel geneigd bent een garantie te geven. Maar dat bepaal je meestal pas achteraf.

Er zijn wel kwekers die helemaal nooit geen enige vorm van garantie geven en er zijn kwekers die wel een uitgebreide vorm van garantie geven.

Eigenlijk is het aan iedereen zelf te bepalen wat voor een garantie je wilt geven. Wel is het aan te raden daar van te voren al over na te denken, en misschien zelfs al met de verkoop te melden hoe je daar tegen aan kijkt.

Succes met de verkoop


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-04-26 - 20:16:51 send message to spitsstaart amadine

ik geef meestal wel zelf garantie voor 1 week maar dan aleen aan de particuleren aan die handlaren zeker niet ik heb nog nooit mee gemaakt dat er iemand mee trug is gekomen


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-04-26 - 20:20:58 send message to Mario

Bij mij ongeveer hetzelfde als bij spitsstaart amandine als ze om enkele vogels komen en er is er 1 die sterft binnen een week dan krijgen ze een andere maar sterven ze allemaal dan ligt het aan de verzorging en/of voeding bij die persoon zelf.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede