Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Man halsbanden pikt eieren. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Man halsbanden pikt eieren.
oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2008-05-10 - 22:07:01 send message to oli4

Hallo,
Mijn broedrijp koppel halsbanden zou dit jaar voor het eerst eieren moeten hebben. Het eerste ei heeft de pop op de grond stuk laten vallen maar van de andere eieren heb ik enkel enkele stukjes eischaal teruggevonden. Zelf verdenk ik de man die de eieren stuk maakt omdat hij er de laatste dagen nogal hevig bijloopt en omdat hij de pop geen minuut met rust kan laten. Ze hebben deze morgen en deze middag nog hevig zitten paren en ik dacht misschien kan ik hem appart zetten en kijken of er toch nog een eitje komt. Nu is mijn vraag of dit wel verstandig is en of er misschien andere mogelijkheden of theorien zijn om dit op te lossen?? Ook heb ik enkele eieren van mijn kwartels stuk teruggevonden op de bodem van de voliere en ik denk ook dat dit het werk van de man moet zijn. Is er iemand die dit probleem ook heeft en mij hiermee kan helpen???
Groeten olivier.


DurkVDellen
Website Member
Posts :145

Website Member
2008-05-11 - 13:14:27 send message to DurkVDellen

Heb je er geen grasvinken in? die halen de nesten ook leeg, dat is heelaas ook een keer bij mij gebeurt. Heb ze nu appart.

Gr.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2008-05-13 - 18:10:13 send message to oli4

Niemand enig idee?? Omdat ik het zo zielig vond om de man even appart te zetten heb ik hem terug bij zijn pop gezet maar vandaag vond ik weer een koppot ei in de blok. Ik vraag mij af of het ook niet zou kunnen dat de eieren stuk gaan doordat de pop mischien te rap in het blok vliegt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Als iemand weet hoe ik zou kunnen aanpekken zou ik dat graag horen.
vrienelijke groeten,
olivier


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-05-13 - 20:13:31 send message to Rogert

Hoi Olivier,

Kijk eens in het forum naar dergelijke onderwerpen. Er is al veel over geschreven. Verdenk niet bij voorbaat je man, je kan namelijk bedrogen uitkomen. Plaats eens een camera in je kooi om daadwerkelijk het gedrag te kunnen observeren.

Leg eens een kunstei in je voliere en kijk wel vogel er het eerste op af vliegt. Het nadeel is dat de andere vogel dit gedrag kan overnemen en je op gegeven moment twee ei-pikkers hebt.

Je kan dmv een contructie onder het nestblok verse eieren opvangen. Deze zou je dan in de broedmachine kunnen leggen en de jongen terug plaatsen als ze uit het ei zijn. Maar dit is een latere zorg. Als je daar meer over wilt weten dan kan je me mailen.

Succes


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2008-05-17 - 10:45:53 send message to oli4

Hallo allemaal,
Ik heb dus een kunstei in het nest gelegd en de pop is er spontaan op beginnen broeden. Weet iemand van jullie of ze er nu nog eieren zou bijleggen ofdat ze zou stoppen nu ze juist een reeks eieren van 4 stuks heeft gelegd( maar die jammer genoeg allen stuk zijn)??
Groeten, oli4


polflietjen
Website Member
Posts :56

Website Member
2008-05-19 - 22:20:13 send message to polflietjen

ik zou denken broeden.. mijn halsbanden beginnen ook altijd na zo'n aantal eieren te broeden, en als ze nu al een aantal dagen geen eieren meer heeft bijgelegd..
Kweet het natuurlijk niet zeker, en ben eigenlijk ook benieuwd wat de rest ervan denkt happy :)
MVG davy



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede