Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Springwatch Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Springwatch
cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-05-06 - 17:07:50 send message to cocobar

quote
Springwatch returns on Monday 28 May, BBC Two.
Het exacte uur kon ik nog niet vinden, maar we hebben nog 3weken de tijd happy :)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-05-12 - 19:29:54 send message to chrislaevers

Ik was al de tv programma's van elke week aan het afschuimen.
Kijk er naar uit!

Christine.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-05-12 - 20:24:20 send message to Papegaaienboer

Wat is dat dan?


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-05-12 - 20:43:32 send message to chrislaevers

Billy (een oude rat in de BBC in wildlifeprogramma's) en Kate presenteren life Engelse fauna: van everzwijnen tot en met vossen in de buitenbuurten van de grote steden, herten, veelal vogels en koppels worden een tijdlang gevolgd (met camera's). Ze filmen meestal vanuit een oude boerderij. Maar er is ook nog een andere medewerker (zijn naam ontsnapt me) die op afgelegen oorden zit om daar zijn rapportering te doen.
Ze zijn origineel in sommige benaderingen en sommige beeldopnames zijn gewoon uniek vooral deze waar één soort confrontatie maakt met een andere soort.
De humor is ook nooit ver weg maar ze gaan de realiteit ook niet helemaal uit de weg.
Ze spreken een breed publiek aan en geven bv tips om wildlife in een kleine tuin te stimuleren.
Ik vond bv het gedeelte interessant waarbij ze een persoon aan het woord lieten die een vierkante meter in zijn tuin had afgebakend en daar uren bij doorbracht om het faunaleven (vooral insecten dus) te bestuderen. Hij had er wat water in gebracht, wat hout, wat steentjes... en voor hem was dat een hele wereld.
En zo zijn er nog andere benaderingen.
Ik ben benieuwd wat het dit jaar zal worden.

Christine.



jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-05-12 - 21:23:05 send message to jeroenvdwilk

Ik ben benieuwdhappy :)

MVG Jeroen


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-05-28 - 13:19:36 send message to chrislaevers

Voor de geïnteresseerden van wildlife : Springwatch is sinds maandag begonnen op BBC2 om 21uur.
Opmerkelijk :
- een tweede nest merels waarbij een jong van de eerste nest samen met de vader de jongen liquideerde.

- het uitvliegen van een nest boomklevers of boomkruipers (6 jongen) die na het uitvliegen dicht bijeen verticale positie innamen op een boomstam en zo als een eenheid van pluimen en bekjes door de ouders werden gevoerd.

- het teloorgaan van de nest van de zeldzame cresttit (een soort gekuifde mees) waarvan er slechts een 200-tal paren leven in de GB. De dader zou een specht geweest zijn.

Wordt gevolgd :
- een nest Schotse visarenden (ik ben niet zeker van de Nederlandse benaming, in het Engels 'Osprey', Pandion haliaetus). Ze hebben twee jongen. Een 2000-tal paren in de GB waarvan het grootste deel in de Schotse Hooglanden. Ze lieten ook het vangen van een vis zien en het wegjagen van rivalen.

- het filmen van de zeer schuwe Schotse boskat.
en nog veel meer.

Hoe ze filmen, het technisch materiaal dat ze gebruiken en zo meer wordt ook soms toegelicht.

Christine.




cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-05-28 - 15:37:02 send message to cocobar

Verdorie dan heb ik alweer 2 afleveringen gemist. Maar vanavond zal ik dan zeker voor de buis zitten


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2008-05-28 - 15:55:06 send message to Daniel

Osprey is idd de visarend



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede