Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hulp gevraagd bij gevonden mussenjong Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hulp gevraagd bij gevonden mussenjong
daywalker_be
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-05-02 - 16:48:10 send message to daywalker_be

Hallo iedereen,

We hebben hier net een mussenjong gevonden aan de voordeur en het leeft nog.

De vleugels zien er ok uit als ik ze open spreid, de pootjes zien er ook goed uit, volgens ons is het gewoon doodmoe of kan het gewoon nog niet goed vliegen, we hebben het nu in een bakje gezet met keukenpapier en het een beetje laten rusten, als je het vastneemt, reageert het wel direct met eht openen van de oogjes en het bewegen van de pootjes, het heeft al enkele druppels water gedronken van de vinger van mijn kersverse vrouwtje (zijn getrouwd op 25/04/08) maar het ligt nu een beetje te slapen, ofwel is het doodmoe van zijn testvlucht, ofwel is het misschien wel ziek of zo.

Iemand enig idee wat we kunnen doen, het lijkt ons zonde het aan zijn lot over te laten of het dood te doen, wij zijn namelijk voor het leven.


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-05-02 - 16:59:36 send message to jeroenvdwilk

Ik zou hem wat te eten geven, bv een piertje.
Veel sterkte verder
MVG Jeroenwink ;)


daywalker_be
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-05-02 - 17:28:26 send message to daywalker_be

Het is alweer in orde, het vogeltje moest blijkbaar uitrusten, wat we het hier hebben laten doen, het kon rusten en toen het er weer wat kwieker uitzag ben ik ermee naar buiten gegaan, het keek even rond en is toen weggevlogen in een struik om wat later verder te trippelen naar de haag, waarschijnlijk zullen de ouders het wel vinden, ik voelme ook veel geruster nu ik heb gemerkt dat het wel degelijk nog kan vliegen en dus bij een volgend gevaar waarschijnlijk wel zal kunnen wegvluchten.


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-05-02 - 20:07:15 send message to Innerlife

In het vervolg gewoon de plaatselijke vogelbescherming contacteren. Die weten wel raad.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-05-02 - 23:38:02 send message to meyer

En die zullen je zeggen dat je ze beter kunt laten zitten zodat de ouders ze zelf kunnen grootbrengen.
Het is weer voorjaar en er zullen nog vele jonge vogels uitvliegen welke bij een ieder in de tuin kunnen belanden,vooral de eerste dagen na het uitvliegen.De schrik van deze jonge vogels zijn katten en mensen, katten OK dit is de natuur maar ook mensen kunnen deze kleintjes vaak niet met rust laten omdat ze vinden dat deze diertjes zielig zijn. Laat de natuur zijn gang gaan en laat ze met rust de meeste komen netjes op stok.

Groeten Meyerwink ;)


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2008-05-03 - 10:49:30 send message to ewals

Alleen het laatste antwoord van Meyer is vakkundig en juist.
Jan E.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede