Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken met handtamme papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweken met handtamme papegaaien
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-01 - 07:58:44 send message to ineznick

Sinds een paar weken heb ik een koppel edelpapegaaien en ze zijn alle 2 handtam. Mijn vraag is of het mogelijk is of er ook mee gekweekt kan worden. Ze zijn van 1999 en van 2000 , dus ze zijn wel broedrijp. Bij de vorige eigenaar hebben ze wel eieren gehad , maar allemaal onbevrucht. De man voert de pop al wel en ze kunnen het erg goed met elkaar vinden.Ik wil wachten met een broedblok erbij te hangen totdat de man weer goed in de veren zit. Misschien heeft iemand hier ervaring mee, ik zou het graag willen weten.
Met vriendelijke groet gerben.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-05-01 - 09:16:17 send message to Wickingh

Mijn koppel edels zijn ook handopfok en kweken als de beste.
Maar voor je bevruchte eieren krijgt kan het nog wel eens behoorlijk je geduld beproeven,

mvg Frank


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2008-05-01 - 09:49:19 send message to lennard

De eerste legsels bij edelpapegaaien zijn vaak onbevrucht. Dus gedult is een schone zaak razz :plaugh :D


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-01 - 09:56:47 send message to ineznick

Dank jullie wel, ik heb ook alle tijd hoor. Mooi om dat te weten. Op dit moment vind ik het belangrijker dat de man weer goed in de veren komt en daarna zien we wel weer .In ieder geval bedankt voor de info.

gr gerben


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-05-01 - 10:16:41 send message to meyer

quote
Op dit moment vind ik het belangrijker dat de man weer goed in de veren komt en daarna zien we wel weer


Als het een plukker is dan heb je waarschijnlijk nog meer geduld nodig.
Ik zou er wel een blok bijhangen dan heeft hij wat meer aflijding.

Groeten Meyerwink ;)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-01 - 12:49:44 send message to ineznick

Maar ik denk dat daar het pluk probleem vandaan komt, bij de vorige eigenaar zat de pop telkens op eieren. En de man is , denk ik ,uit verveling gaan plukken. Daarom heb ik het broedblok er tijdelijk uit gehaald.
Maar als het beter is om het broedblok er weer in te hangen, dan zal ik dat zeker doen. Maar kan iemand me dan vertellen of dat ook daadwerkelijk beter is?

gr gerben


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2008-05-01 - 13:13:56 send message to lennard

Ik heb zelf een blauwgele ara die zich plukt. Het is geen mooi gezicht.. Maar je houd het toch niet tegen. Het is net als mensen die verslaafd zijn aan nagelbijten, daar kom je gewoon moeilijk van af. Veel afleiding wil nog wel eens helpen en gevarierd voeren.
Ik zou zelf het broedblok er gewoon weer inhangen.. Want ik begrijp dat de vogel zich alleen plukt als de pop zit te broeden.
Dus dat zal waarschijnlijk wel zo blijven in het broedseizoen.
Waar plukt de vogel zichzelf?

Groetjes,

Lennard wink ;)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-01 - 17:10:55 send message to ineznick

Hallo Lennard,
Nou, de vogel plukt zich op de borst en was ook een beetje begonnen met z'n vleugels.Er begint alweer een beetje dons door te komen. Het is al stukken op geknapt sinds die hier zit. Kijk anders maar eens bij mijn voliere.

gr gerben


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-05-01 - 19:26:05 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb je foto's bekeken en zie dat het al een echte plukker is. Je kunt er gerust een blok bij hangen dit zal geen verschil maken.Soms lijkt het of zo'n vogel weer aan het bekomen is als hij weer wat veertjes bij krijgt en dan begind hij ineens weer te plukken.Je zou op je voliére nog een sproeier kunnen aanleggen zodat hij zich veel kan nat maken maar of dit echt zal helpen,ik ben bang van niet.
Ik heb Goffini kaketoes gehad waarvan de pop aan het eind van het jaar zo naar een show kon en in het voorjaar begon ze elk jaar weer te plukken.
Ik zou dan ook niet wachten tot jou man weer in de veren zit want dat kan wel eens lang gaan duren.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-05-01 - 20:12:14 send message to P.Rooth

Houd u wel de vochtigheidsgraad in de gaten en indien de Edels buiten zitten moeten ze wel in de regen kunnen zitten om een goed verenpak op te kunnen bouwen .
Past u tevens op dat er voldoende grit en calcium in de voeding zit .
Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-01 - 22:25:29 send message to ineznick

Bedankt voor de informatie, misschien dat ik binnenkort wel weer het broedblok erin hang. Wat het sproeien betrefd, elke dag sproei ik de vogels wel en als het regent gaan ze zelf wel in de regen zitten.(zoals vandaag)

gr gerben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede