Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > geluids overlast? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : geluids overlast?
mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-04-29 - 09:15:42 send message to mootje

Hallo allemaal,

Vanmorgen had ik 2 mannen van de gemeente aan mijn deur, en aangezien mijn jongste zoontje die dus ziek is, op dat moment stond over te geven, gaf ik aan dat ze beter op een ander moment terug konden komen.
Ze kregen feitelijk dus niet de kans te zeggen waar het om ging, maar het kan eigenlijk niet anders dan om de vogels gaan, bij mij achter thuis in de volliere.
Ik woon dus in een nieuwbouwwijk, en ik heb nog nooit zulke klagers meegemaakt.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar het is echt de kale kak die hier de lakens uitdeelt, veel gewone arbeiders gezinnen zijn hier al letterlijk weggetreitert zodra er ook maar iets gevonden kan worden om over te klagensad :(
Dan hangen ze massaal aan de telefoon te klagen bij de woningbouw.
Dit weet ik omdat ik zelf in de bewoners commissie gezeten heb, op gewoon volk word hier buitengewoon neergekeken...wie is er dan nu asociaal?
Afijn , mocht het om mijn vogels gaan, ik kan mij geen andere reden bedenken, wat kan ik dan doen??
Ik heb eigenlijk buiten nu alleen het koppel grijzen, en enkele koppels valkparkieten.
Mijn andere gaaien komen dagelijks buiten, maar zodra deze vocaal worden gaan ze ook direct naar binnen.
Van mijn directe buren overigens geen geklaag, kan ik prima mee overweg.
Misschien trek ik nu voorbarige conclusies, maar dan kom ik i.i.g wel beter beslagen te ijs, als ik tenminste weet wat mijn rechten zijn.
Wie is hier goed mee op de hoogte??

Alvast bedankt!

Groetjes Monica...ietwat ongerustlaugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-04-29 - 09:20:46 send message to ParkietenPeter

quote
Misschien trek ik nu voorbarige conclusies

Laten we dat maar hopen dan.
Om hier ene goed advies in te geven is moeilijk omdat het natuurlijk per gemeente verschilt.
Ook hierover is al eens gediscussieerd op VA. Moet je even zoeken.

Ik zou ze wel vriendelijk vragen of zij de vermeende overlast zelf geconstateerd hebben en of zij hier meetbewijzen van hebben.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze willen zien wat je gebouwd hebt of dit vergunningplichtig is.

Of ze willen misschien een papegaaitje voor op kantoor. Om de telefoon aan te nemen ofzo. wink ;)

Peter


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-04-29 - 09:46:13 send message to blg

Van mijn directe buren overigens geen geklaag, kan ik prima mee overweg.

Zou ik onmiddellijk een kopje koffie mee gaan drinken, het vermoeden voorleggen en vragen of je op hun steun kunt rekenen.


rvdmolen
Website Member
Posts :73

Website Member
2008-04-29 - 10:27:19 send message to rvdmolen

hetzelfde heeft zich in Lemmer afgespeelt
ook die buren hadden een klacht ingediend ; maar
daar hebben ze het lawaai laten opmeten en die kwam bij die buren niet boven het dicibel
en een ieder mag er een hobby op na houden
ook dat kunt als een goed argument gaan aanvechten
Want het zijn meestal niet jou buren die aan het klagen gaan ,de grootste klacht komt meestal van de bewoners die drie of meerdere huizen verderop wonen
ik wens je veel sterkte
vr. gr. roelof .




mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-04-29 - 10:42:52 send message to mootje

quote
quote
--------------------------------------------------------------------------------
Misschien trek ik nu voorbarige conclusies
--------------------------------------------------------------------------------


Laten we dat maar hopen dan.
Om hier ene goed advies in te geven is moeilijk omdat het natuurlijk per gemeente verschilt.
Ook hierover is al eens gediscussieerd op VA. Moet je even zoeken.

Ik zou ze wel vriendelijk vragen of zij de vermeende overlast zelf geconstateerd hebben en of zij hier meetbewijzen van hebben.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze willen zien wat je gebouwd hebt of dit vergunningplichtig is.

Of ze willen misschien een papegaaitje voor op kantoor. Om de telefoon aan te nemen ofzo.

Peter


Hoi Peter,

Ik heb wel een schuur erbij aangebouwd, hier heb ik een vergunning voor gekregenwink ;)
Ik woon overigens in dezelfde gemeente als jijhappy :)
En nog meer papegaaien op kantoor daarlaugh :Dlaugh :D?

Groetjes Monica


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-04-29 - 10:45:01 send message to mootje

quote
Van mijn directe buren overigens geen geklaag, kan ik prima mee overweg.

Zou ik onmiddellijk een kopje koffie mee gaan drinken, het vermoeden voorleggen en vragen of je op hun steun kunt rekenen.


Daar drink ik vaker koffie, mijn buurman heeft zelfs 2 valkjes bij me besteldwink ;)


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-04-29 - 10:51:51 send message to mootje

quote
hetzelfde heeft zich in Lemmer afgespeelt
ook die buren hadden een klacht ingediend ; maar
daar hebben ze het lawaai laten opmeten en die kwam bij die buren niet boven het dicibel
en een ieder mag er een hobby op na houden
ook dat kunt als een goed argument gaan aanvechten
Want het zijn meestal niet jou buren die aan het klagen gaan ,de grootste klacht komt meestal van de bewoners die drie of meerdere huizen verderop wonen
ik wens je veel sterkte
vr. gr. roelof .


De meeste klagers hier wonen idd. niet bij mij naast de deur.
En ik schaf al extra geen schreeuwers aan, een beetje gefluit van de grijzen, en wat valkjes is het enige wat er af en toe te horen iswink ;)
Ach mischien word ik wat paranoide, maar ik ben er nu nog niet achter waar ze nu van waren.
Van de gemeente dat staat vast, maar welke afdeling, ik heb de meeste nu aan de telefoon gehad, en ze kunnen mij ook niets wijzer maken.
Erg vaag.

Groetjes Monica.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-04-29 - 11:06:54 send message to P.Rooth

Mevr Monica
heeft u al een rechtsbijstandverzekering ?
Die nu aan te schaffen als u die nu nog niet heeft helpt niet er is gewoonlijk een wachttijd en als iets te voorzien geweest was voor aanschaf verz valt dat niet onder de dekking .

Ik geef dit niet aan om u op de kast of in de gordijnen te jagen maar een gewaarschuwd mens telt voor 2

Succes
Paul


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-04-29 - 11:57:47 send message to mootje

Hallo Paul,

Ik ben idd. wel rechtsbijstand verzekerd, heb er nog nooit gebruik van hoeven maken (heb ook geen verstand van verzekeren overigens).
Heb ik daar wat aan als ik in zo´n situatie kom te zitten (ja...ik ben blond)??
Kan je daar wat meer over vertellenhappy :)?

groetjes Monica.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2008-04-29 - 12:27:20 send message to Daniel

Heb je misschien een nummer of naam van de ambtenaar, dan kan je hem misschien opbellen om te vragen waarvoor hij kwam. En is het wegens geluid, laat hen dan een geluidsmeting doen en niet afgaan op het antwoord van de buren.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-04-29 - 15:02:54 send message to paintim

Hallo Monica!
Waarom zou het niet over iets anders kunnen gaan dan geluidsoverlast? Kan ook iets zijn waaraan je niet hebt gedacht.
Gewoon even afwachten.
Vr.groeten van
ANTONI


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-04-29 - 16:35:49 send message to tropic

Ik begrijp echt je zorgen niet.
Je zegt zelf dat je vogels niet veel lawaai maken.
Anderzijds, er komt iemand aan de deur , en jij maakt onmiddellijk de link met "lawaaioverlast".
Waarom je nu al zorgen maken, als er nog niets gezegd of gebeurt is??
Wacht gewoon rustig af, wie weet waarvoor kwamen de ambtenaren van de gemeente wel?
Ten gepaste tijden kan je dan nog altijd reageren en zien wat er van is.
Er is geen enkele reden om nu al te panikeren.wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-04-29 - 20:35:28 send message to P.Rooth

Hallo Monica
Blij te vernemen dat u een rechtsbijstandverz heeft .
Eerst maar eens afwachten wat de ' heren ' van de gemeente te melden hebben .
Ik lees telkens weer dat er eerst maar eens een meting verricht zou moeten worden .
Ook een meting die niet naar behoren uitgevoerd wordt behoeft u niet te accepteren maar dat kunt u indien de gemeente ambtenaren plaspillen gesnoept hebben uw verz inschakelen .
( ) maken de kinderen en de buren zelf geen geluid( lees lawaai ) ?
Er zal toch wel eens iemand een gazonnetje maaien of zo , zijn er geen pubers met brommers waar pa eerst nog ff op moet scheuren ?
Iedereen maakt toch geluid zelfs een flinke wind kan knallend door de wijk gaan wat eerst een muizescheet leek wordt later een kannonschot .

Gewoon rustig afwachten en indien nodig de verz inschakelen .
wink ;)
Paul


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2008-04-29 - 20:38:42 send message to tsmitje

een mens lijd het meest van het lijden dat hij vreesd.
is hier weer eens van toepassing.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-05-14 - 19:26:12 send message to mootje

Bedankt voor de reacties mensen, en sorry voor mijn late reactiewink ;)
Tja, ik woon echt in een klaagbuurt, en daar zijn er al menige mensen om verhuisd hier...zero tolerance...vandaar mijn te snelle verdenking.
Het vage in mijn geval is nu dat ik dus nog steeds niet weet waar het nu om gaat/ging...niets weer gehoord, en bij de gemeente wisten ze van niets.
Ze gaven zich toch echt uit voor amtenaren van de gemeente!
Mocht het verhaal nog een staartje krijgen, zet ik het hier nog wel bij.
Voorlopig zit ik nog met vraagtekens om dit vage bezoek.

Groetjes Monica.


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2008-05-14 - 21:28:48 send message to Eelke

Misschien was het wel om te controleren of de schuur wel volgens de afgegeven vergunning is gebouwd?

gr. Eelke



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede