Sommige soorten vanaf ongeveer 9 maanden (zoals bvb een zebravink). Over het algemeen blijft het toch aan te raden om een leeftijd van 1 jaar aan te houden alvorens in te zetten voor de kweek.
Als die bichenow van 2007 van het voorjaar 2007 is dan is er volgens mij geen probleem.
als je 2 albino's bij mekaar doet, krijg je waarschijnlijk wel albino jongen.
maar deze combinatie is zeker niet aan te bevelen omdat dit ook veelal zeer zwakke jongen geeft
het beste is een mutatie x een split (of wildkleur)
Ok bedankt voor de reacties,
En wat moet ik erbij zetten om blauw gezoomde jongen te krijgen dan?
een gewone hemelsblauwe grasparkiet?
of moet die dan zelf ook gezoomd zijn?
Ik heb een kweekpaar roodvleugel parkieten die nu 20 jaar oud zijn ze zitten van jongs af aan bij mij in de volière en hebben tot op heden altijd jonge op stok gebracht. De laatste jaren varieert dit tussen 1 a 2 jongen. Dit was in de eerste jaren steeds drie a vier jongen.Dit jaar voor het eerst dat alle vier eieren onbevrucht waren.
Het valt me hier op dat er hier meerdere topics onder een bestaand topic worden geplaatst. Het lijkt me toch niet zo moeilijk als je met een vraag zit om dan een nieuw topic te starten en niet zo maar ergens je vraag weg te zetten zodat de meeste lezers je vraag niet eens tegenkomen en dus ook niet kunnen beantwoorden.