Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Waarom luisteren mensen niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Waarom luisteren mensen niet?
R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2004-04-19 - 20:05:53 send message to R. Bijlemeer

Ik kan mij er aan ergeren als mensen niet luisteren als ik hun advies geef. Ik doel nu op mijn ouders en op mijn broer.

Ik zal het even uitlegen;

Eind vorig jaar werdt er bij mijn ouders een voliere gebouwd. Dit omdat mijn ouders 3 rossela's hadden. 2 pennant en 1 pracht en mijn moeder was die "rommel"(maar goed dat ze geen papagaai heeftwink ;)) zat in huis. Er moest een voliere komen.

Ik waarschuwde ze toen al dat dit fout zou gaan met de broed periode. Dat was volgens hun niet waar!

Vervolgens werd de voliere eind zomer gebouwd (mooie voliere). Tijdens de bouw heb ik het nogmaals gezegt en toen keken er 3 personen zo van; "en jij weet het!" Na de bouw gingen de vogels er in en er klaar.

Echter tot dit jaar de lente aanbrak en de pennant rosella parings drang kregen. Ze hebben met z'n tweee de pracht rosella kompleet zitten slopen. Echter zagen we optijd en hebben hem kunnen reden. Mijn ouders waren best geschrokken en ik was nijdig dat ze niet naar me hebben geluisterd.

De pracht rosella zit momenteel bij mij thuis in kooi en afwachting van een voliere.

Mijn vraag blijft waarom luisteren mensen niet als er advies word gegeven?


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-04-19 - 20:45:25 send message to thuis

Respecteer ieders mening, waarom zou iedereen naar U MOETEN luisteren. Mensen hebben het recht om zelf fouten te maken en hiervan te leren.
Bovendien ben ik van mening dat niemand de absoulute wijsheid heeft voor alle gebeurtenisen en ieder mens. Maakt U zelf dan nooit geen fout.... ik wel hoor! Zelf zou ik nu een dergelijke gebeurtenis liever betreuren dan kritiek blijven leveren op een toch positieve instelling van dierenliefhebbers.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-04-20 - 00:57:43 send message to agabird

Heel eerlijk gezegd, ik luister ook niet zo snel. Meestal weet ik het zelf toch beter (vind ikzelf). Zo lopen er vast meerdere rond.

Het heeft inderdaad niet veel zin om je nu nog druk om te maken, omdat er niet naar je geluisterd werd. Het kwaad is geschied, en gelukkig heeft de vogel het er nog levend van afgebracht.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-04-20 - 07:40:57 send message to natasja

Ik ben ook eigenwijs genoeg om niet altijd te luisteren , toch is het heel frustrerend als je iemand adviseerd en het gaat toch mis , dan kan je zeggen leren van je eigen fouten .. maar daar is het diertje ook niet mee geholpen..

Kan me die frustratie dus wel heel goed indenken


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-04-20 - 13:32:34 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zo gaat dat..........vooral met familie! laugh :D Ze moeten het altijd van een vreemde horen, want dan is het pas een echt goed advies shocked 8O .
Maar aan de andere kant: wij vogelhouders denken het wel altijd beter te weten en dat willen we laten weten ook, maar zoals hierboven al gezegd is: wij zijn toch zelf ook door schade en schande wijs geworden?!


R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2004-04-20 - 17:32:30 send message to R. Bijlemeer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het klopt inderdaat dat men door schade en schande wijs wordt. Maar waarom moet daar onnodig een ander persoon/dier er onderlijden?

Mijn ouders weten dat ik er toch het een en ander er over heb gelezen en aan info heb verzameld om mijn eigen voliere te beginnen. Waarom dan toch niet luisteren?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-04-20 - 18:24:43 send message to Hawkeye_NL

Ik denk dat je hier eens goed met je ouders over moet gaan praten! Volgens mij kan nl niemand anders deze vraag voor je beantwoorden.

Succes!wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-04-20 - 21:57:32 send message to natasja

mensen zijn nou eenmaal snel geneigt hun schouders een beetje op te halen bij dingen die afgeraden worden als ze het zelf toch heel graag op die manier willen ..


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-04-21 - 13:51:59 send message to frensie

ik heb ook wel eens geluisterd naar een ander en toen ging het ook mis.
ik luister voortaan naar mij zelf dan kan ik het niemand op de schuld geven en is het dan mijn eigen fout.
ik luister wel naar een advies maar als ik dan denk van zo is het niet dan doe ik het ook niet.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-04-21 - 16:35:56 send message to Karel

Precies Frensie, zo doen we het allemaal! Hoewel het soms wel goed is om een "fout" advies ook eens te controleren bij anderen. Misschien is het dan toch niet zo fout als je zelf eerst dacht. Gelukkig hebben we dit forum om ook "gekke" adviezen in de groep te gooien en er toch weer wat bij te leren.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede