Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kale kip uuuhhhmmm........ kromsnavel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kale kip uuuhhhmmm........ kromsnavel
Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-04-18 - 13:47:29 send message to Hobby-handel



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-04-18 - 16:23:39 send message to ParkietenPeter

PBFD dus. Triest.

"But we are amused by her."

"En als het de bek raakt weten we dat het tijd is", zegt ze.

Hoeveel pijnen heeft ze dan al doorstaan, vraag ik mij af?


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2008-04-18 - 16:54:09 send message to andre22

Erg triest om te zien. Maar hoe weten we inderdaad dat ie pijn heeft. In dit geval ga ik er vanuit en zou ik als het mijn vogel was er een einde aan maken.
Maarja wanneer is een vogel gelukkig en wanneer heeft deze pijn?
Gr Andre


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-04-18 - 17:44:25 send message to natasja

gaat het altijd gepaard met veel pijn dan ?

Als je deze vogel zo ziet ziet de huid er niet geirriteerd uit verder en lijkt ie het toch wel aardig naar z'n zin te hebben ..


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-04-18 - 18:01:06 send message to zourky

ik wist dat er naakt honden en naakt katten zijn maar naakt kaketoes dat had ik nog niet gezien.Pijn heeft hij niet een vogel die pijn heeft zit stil en klimt niet op en af de ladder


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2008-04-18 - 19:30:28 send message to Picolet

PFBD tast ook het immuunsysteem aan van de vogel, eigenlijk is de vogel overal gevoelig voor en sterft wellicht aan een longontsteking of een andere ontsteking.

Ik vind het een verschrikkelijk ding en snap niet dat men deze vogel niet laat inslapen. Bovendien scheidt ze actief virus uit en is een besmettingshaard voor andere vogels. De vrouw zal wellicht niet met andere kromsnavels in contact komen.

Ruud


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-04-18 - 19:43:22 send message to natasja

ehm ..

tis toch humane society ... da's toch een dierenrechten gedoe ?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-04-19 - 08:08:18 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
gaat het altijd gepaard met veel pijn dan ?

Ik heb er de laatste tijd weinig tot niks meer over gelezen, maar als de bek weg gaat rotten kan ik mij wel voorstellen dat het pijn gaat doen.
Daarnaast inderdaad alles wat hij op kan lopen omdat het immuumsysteen niet meer werkt.

En nu oogt hij er inderdaad nog levendig en zonder kwel uit. Maar hoe zou een mens de eerste symptomen van kommer herkennen?
Bij honden zijn we nu zo ver, vanwege de domesticatie, gevordert dat we signalen hebben leren herkennen. Bij vogels is dit vaak pas te zien als het toch echt al te laat is. Een vogel gaat pas dik zitten als hij de volgende dag sterft. (bij wijze van) Eerder herkennen wij zijn signalen niet. Ze zullen er toch zeker wel zijn.

En wat is humane? Er is toch al een gigantisch verschil tussen Amerika en Europa in dit punt.
Ik hoop dat de vogel inderdaad niet te veel hoeft te gaan lijden. sad :(

quote
De vrouw zal wellicht niet met andere kromsnavels in contact komen.

En dat is nog maar zeer sterk te hopen.
Buiten het risico van besmetting, waar waarschijnlijk niet echt bij stil gestaan lijkt te worden.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-04-19 - 09:32:27 send message to denegon

Het klinkt misschien hard maar ik moet het met ruud eens zijn.
Kunnen ze deze vogel niet beter i laten slapen?
Dan is het risico op besmetting naar andere dieren weg en de vogel heeft zeker geen pijn meer.

Egon


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-04-19 - 15:57:50 send message to natasja

quote
heb er de laatste tijd weinig tot niks meer over gelezen, maar als de bek weg gaat rotten kan ik mij wel voorstellen dat het pijn gaat doen.



Maar ze zeggen er ook bij zodra de bek aangetast word dat ze dan de vogel zullen laten inslapen ..

Ik vind het moeilijk om er een oordeel over te hebben eigenlijk, als ik de vogel zie lijkt ie toch een leuk leven te hebben en er wel lol in te hebben .. aan de andere kant als ie last van doorkomende veren heeft dan moet ie daar dus wel contineu last van hebben ..

Ik denk dat ik zelf wel voor inslapen had gekozen.. maar durf het niet met zekerheid te zeggen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede