Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gouldsamadines naar buiten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gouldsamadines naar buiten
marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-04-14 - 11:09:36 send message to marco20

ik wilde morgen wat gouldsamadines naar buiten doen . het zijn jongen van 2008 en ze zitten koud in de schuur . kan ik deze vogels nu al in een buitenvoliere doen zonder nachthok . groeten marco .


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-04-14 - 12:22:55 send message to zourky

Hallo Marco ik zou het niet doen,mijn goulds zitten ook nog binnen,en die blijven binnen zeker tot half mei de kans voor nachtvorst is nog te groot even als de verschillen in temperatuur,voor de komende dagen is er terug nachtvorst voorspeld
groetjes zourky


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-04-14 - 17:48:15 send message to lZebravinkjel

Mijn Goulds blijven de hele winter buiten. Als de schuur echt onverwarmd is dan zou het wel moeten kunnen maar ik zou ze dan wel goed in de gaten houden en eventueel een deel van de voliere afschermen.
Liefst toch nog even wachten tot het ietje warmer wordt, het weer blijft een beetje onstuimig.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-04-14 - 18:08:45 send message to goulds

Nu naar buiten wordt het een 50-50 nog weekje of 4 wachten en je hebt 90-100 procent kans op overleven.
Het is maar wat de vogels en hobby je waard is.

Bedenk binnen is een regelmatige temperatuur buiten niet!


Kingbee
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-05-20 - 09:16:34 send message to Kingbee

Even een vraagje hieraan gerelateerd, ben een beginnend vogelliefhebber dus misschien een domme vraag...

Ik heb vorige week vrijdag een koppel Goulds met drie jongen (8 weken) gekocht en in mijn binnenhok gezet. Deze vogels hebben de mogelijkheid om naar de buitenvoliere te gaan maar zijn nog niet naar buiten geweest, is dit normaal?

De andere vogels (zebravinken en spitsstaart amadine's) vliegen wel regelmatig van binnen naar buiten.


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-05-20 - 10:17:32 send message to marco20

de vogels moeten eerst rustig wennen aan hun omgeving en dan komen ze vanzelf een keer na buiten . en je moet een ding hierbij onthouden GEDULD IS EEN SCHONE ZAAK !!!!!


Kingbee
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-06-20 - 10:04:38 send message to Kingbee

We zijn nu een maandje verder maar mijn Goulds zijn nog steeds niet naar buiten geweest. Heel soms komt een van de jongen eens naar buiten maar dit is altijd van korte duur, de ouders komen nooit buiten. Alle andere vogels in de voliere vliegen met grote regelmaat van binnen naar buiten.

Is het een idee om de Goulds een dagje naar buiten te 'forceren'....?

Ik heb de Goulds destijds gekocht van een kweker die ze in kooien hield en ze zijn dus ook geen buitenvoleire gewend.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-06-20 - 11:03:11 send message to lZebravinkjel

Waarschijnlijk zijn weinig mensen het met me eens, maar ik zou ze dan inderdaad maar eens naar buiten forceren. Wel opletten dat ze de weg naar binnen wel weer kunnen vinden.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-06-21 - 00:24:13 send message to Ton Koek

Nu het weer weer zachter wordt, zou ik ze zelfs gewoon een tijdje buiten houden, nachthok dicht.
Worden ze alleen maar mooier en sterker van.

Veel plezier met de vogels.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-06-21 - 17:44:56 send message to zourky

Ik denk dat het eigen is aan goulds,hun buiten vlucht is 20x1O,hun binnenhok 4x4 en toch is het zelden dat men ze buiten ziet,als het heel warm en zonnig is dan gebeurd het al meer
groetjes zourky



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede