Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > niet te vertrouwen mensen op vogelarena Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : niet te vertrouwen mensen op vogelarena
smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-04-13 - 21:49:50 send message to smedinga

Telkens weer wordt je geconfronteerd met mensen die vogels te koop aanbieden, je bent akkoord met de vraag prijs en zegt dat ze verkocht zijn, je krijgt een mailtje retour dat de prijs akkoord is, je belt vervolgens een uur later om te vragen wanneer je ze kunt halen en dan wordt er gezegd dat er al iemand anders onderweg is.
Dit gebeurde mij net weer met dhr xx die een koppel edels aanbood op vogelarena.

Waardeloze handels praktijken, wie kun je nog vertrouwen.


edit webmaster: Het is in eerste instantie niet de bedoeling namen te noemen, ik heb deze dus verwijderd, al snap de frustratie wel


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2008-04-13 - 23:30:24 send message to noel

hoi
ik heb dit ook al meerdere keren meegemaakt.

een deal is een deal

een woord een woord

maarja zo zit niet iedereen in mekaar.,

mij hebben ze niet meer ik pak ze terug.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-04-13 - 23:39:23 send message to tropic

omgekeerd is natuurlijk ook waar, mensen die toezeggen en nooit op afgesproken dag en uur komen opdagen. Is ook vervelend.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-04-14 - 08:14:24 send message to smedinga

Ben ik natuurlijk met je eens, ik maak beide telkens weer mee, ook vindt ik vreemd dat deze mensen onder andere namen advertenties plaatsen, want het is namelijk ook nog onder een andere naam gepubliceerd


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-04-14 - 08:37:39 send message to johanblok

Ik, en ik vermoed iedereen, heeft het tegenovergestelde ook wel meegemaakt. Als koper heb ik dit gelukkig nog niet meegemaakt, dat lijkt me toch nog een stuk vervelender.
De enige manier om er wat aan te doen is toch om onderling (informeel) uit te wisselen wie zich niet aan zijn woord houdt. Het systeem dat ebay hanteert, waarbij zowel kopers als verkopers beoordeeld worden, lijkt goed te werken, ik heb er in ieder goede ervaringen mee. Of dit in een kleinere wereld, met minder spelers, zoals de vogelwereld, ook werkt is maar zeer de vraag. Misbruik ligt dan heel snel op de loer.

Overigens, in tegenstelling tot marktplaats is op ebay ook volstrekt duidelijk dat bij je er bij het uitbrengen van een bod, dat later het hoogste blijkt te zijn, ook echt aan de koop vastzit.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-04-14 - 11:01:06 send message to P.Rooth

Vogel verkopen en ook geduld hebben omdat de koper FF krap zit maar de vogel beslist wil hebben en de koop dus gesloten is .
Vervolgens de koop afzegt na 2 maanden ( terwijl overeen gekomen was dat de vogel in de zomer opgehaald zou worden ) om welke reden dan ook is even vervelend dan wat Smeding aangaf dan kan ook de vraag gesteld kan ik een koper vertrouwen die een koop gesloten heeft en zijn afspraak niet na wil komen ?
Smedinga we blijven denk ik met mensen te maken houden die maar dat doen wat henzelf het beste uitkomt en dan speelt geld een hele grote rol .
Paul


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-04-14 - 11:28:01 send message to smedinga

Helemaal mee eens JAMMER genoeg, Maar laten we niet vergeten dat er onder de rotte ook een hele hoop goede zitten, laten we hier weer lering uit trekken en met een positieve instelling verder te gaan.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-04-14 - 12:38:12 send message to smedinga

Dan nu nog even positief en goed nieuws, de man heeft contact opgenomen en de zaak op een zeer correcte manier opgelost, kijk zo kan het ook.

bert


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-04-14 - 14:52:18 send message to P.Rooth

Voor een tijd terug was er een afleving op TV van de Rijdende Rechter dit ging over iets anders dan vogels maar verkocht is verkocht en als dat ook nog op een mail staat kan dit voor de verkoper nare ( lees goede ) gevolgen hebben wink ;)
Moet je natuurlijk wel het adres van de verkoper/koper hebben kan je desnoods je rechtsbijstandverzekering voor inschakelen , worden heel veel mensen een stuk voorzichtiger
laugh :D
Smedinga
De verkopende partij leest zeker ook het forum van de Arena .
Goed om te horen dat uw zaak opgelost is
happy :)
Paul


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-04-14 - 16:06:30 send message to ParkietenPeter

quote
kan je desnoods je rechtsbijstandverzekering voor inschakelen

Maar dan heb je het probleem dat veel verzekeringen niet thuis geven onder de zoveel honderd euro.

Daarom is fatsoen nog altijd beter. Afspraak is afspraak.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-04-14 - 16:59:43 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hoewel een en ander ook in andere 'wereldjes' voor komt, lijkt het binnen 'het vogelwereldje' steeds erger te worden.
Toch is de titel van dit Topic misschien wat ongelukkig gekozen, omdat het probleem zeker verder reikt dan de Vogelarena.

(tip?)
Om enig overzicht te houden heb ik over de jaren een lijst(zwarte lijst) aangelegd, waarin ik gegevens noteer van lieden die hun afspraken niet nakomen of anderszins nare kunst en uithalen of pogingen daartoe doen.
Daartoe reken ik ook praatjesmakers, die zich al snel als goudzoekers ontpoppen en extreme spotbieders.

Ter illustratie van zo'n spotbieder:
Een eigenaar van nota bene een eigen zaak in dierenartikelen in het Oosten van het land (en eveneens VA-ganger overigens), maakte het wel heel erg bont door eens 'serieus' 30 euro te bieden voor een onverwant samengesteld, gesekst en puntgaaf koppel vogels ter waarde van ongeveer 500 euro!
Op mijn verzoek om, wanneer men kennelijk toch geen verstand van zaken heeft, dergelijke spotbiedingen liever achterwege te laten werd de persoon in kwestie, terwijl hij claimde eigenaar van voornoemde zaak te zijn, nog een flink kwaad ook!
Hij heeft wellicht niet in de gaten gehad hoe klein het vogelwereldje kan zijn en heeft met zijn wijze van handelen dan ook geen handige zet gedaan!

Het principe van 'mond tot mond' reclame is nog steeds zeer effectief, maar heeft wel een tweeledige werking!


Ten aanzien van de 'on-topic' problematiek rest een ieder simpelweg om altijd alert te blijven, want helemaal voorkomen kun je dit soort zaken niet.


Overigens zou ik graag nog eens 1 euro ontvangen van al die 'kopers' die hun afspraak nog na dienen te komen!

Daar kan ik een heel mooi koppel vogels van kopen! wink ;)


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-04-14 - 17:20:08 send message to smedinga

dan waren we snel rijk.



P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-04-14 - 20:19:02 send message to P.Rooth

Wil toch even reageren op Parkieten Peter

Het klopt dat de meeste rechtsbijstandverzekeringen een minimum bedrag
( bij 250 euro ) maar als het om een meervoud gaat wat bij een beetje vogel ( kakatoe ) ben je zo aan het minimum .

Het schrikeffect bij niet nakomen van afspraken
is enorm ( wat ik meegemaakt heb ) ging dat niet om vogels maar de gretigheid van zo'n verzekering als ze weten dat er gescoord kan worden was verbazingwekkend tevens indien dit vaker zou gebeuren krijgen ze meer inzicht in de vogelliefhebberswereld wat weer positief kan werken

Heb het dacht ikzelf netjes uitgelegd en een ieder die hier voordeel uit kan halen succes gewenst .

Wat de zwarte lijst van rupicola betreft zeker een aanrader voor een ieder .
Heb zelf ook al jaren een zwarte lijst van
""" liefhebbers """ die gewoonlijk ook niet meer bellen . mailen of langskomen .

Publiceren doe ik maar niet houd de namen voor mezelf .
Grt Paul Rooth


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2008-04-15 - 12:57:41 send message to Blauwe bergen

ik ben ook een aantal weken aan het lijntje gehouden. ivm lutino blauwe bergen. de betreffende kweker vertelde dat hij 3 jongen had liggen, ( een lorie legt maar 2 eieren ) waarvan 2 lutino en een wildkleur, hij heeft de vogels kweekkoppel en de 3 jongen meegenomen naar portugal en daar verkocht , hij had geen telefoonnummer en mailadres van die persoon, ongelofelijk maar waar. acheraf moet ik er om lachen hahahahaha !!!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-04-15 - 14:39:21 send message to ParkietenPeter

Paul,
Wat betreft de bekendheid bij z\verzekeringen heb ik nog niet zo over nagedacht. Ik weet dat politie graag alles wil weten over bijvoorbeeld oplichting terwijl men niet overal iets aan kan doen. Maar om een totaalbeeld te krijgen.

Wat betreft een zwarte lijst.

Er is niemand die de namen van hun eigen zwarte lijst bekend maakt of heeft gemaatk. Zo'n lijst is in het verlden al eens ter discussie geweest op VogelArena. Er was toen en is nu en, zoals het nu uitziet, er zal in de toekomst geen plaats zijn op VogelArena om zo'n lijst openbaar te maken. Ook niet in een verkapte vorm.

ParkietenPeter


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-04-15 - 16:36:17 send message to rupicola

Aan het publiceren van een zwarte lijst kleven nogal wat bezwaren, maar dat geldt niet voor het onderling uitwisselen van informatie.

Bijvoorbeeld via internet of onderling op contactavonden of speciaalclubdagen.

Zoals gezegd is de route langs de weg van 'mond tot mond' reclame effectief, maar heeft deze dus een tweeledige werking!


Blijf alert!



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 255 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede